Fredag

Och sommarlov :) Nästan iaf.. Blev klar med min kurs idag, bokföringsprovet gick 4 av 5 toast's. Alla svårigheter löstes, hade bara vissa problem med g-delen, massa text orkade jag inte lägga på minnet.. Sedan hade vi redovisning av ett grupparbete, vi hade inte förberett någonting alls och min gruppkamrat hade panik men jag berättade att allting skulle lösa sig, vi lyssnade helt enkelt på vad de andra sa, tog det som var bra och gjorde det ännu bättre. Läraren tyckte att det var super och att man märkte att det var väldigt väl förberett. Ibland får jag ett bevis på att en gnutta improvisation och någon tesked fantasi är de bästa ingredienserna!
Sedan joggade jag i värmen och kände mig nöjd. Lämnade några saker på min pappas jobb, innan jag gick fick jag varningens ord: glöm inte att smörja in dig! Jag var tvungen att skratta, alla som känner min pappa skulle förmodligen göra detsamma, han är lite manisk med solskydd. Just den frasen är nog iaf den jag fått höra mest i hela mitt liv. Men jag glömmer nästan aldrig att smörja in mig och det är ju bra :)
Jobbade sedan hela kvällen på mitt gamla café och det är som vanligt, jag står där och är irri på det mesta och tappar tron lite lätt på mänskligheten. Ibland vill jag bara säga exakt vad jag tänker: skulle inte du och din pojkvän kunna försöka att hitta på någonting annat än att gå och dricka svindyra chai-latte en fredagskväll? Vad som helst så länge det inte involverar mig? Snälla!!!
Men tack iaf till några underbara stammisar som alltid förgyller tillvaron: till den gamla mannen i cowboy-hatt som staplar sig fram längs sveavägen varenda kväll och stannar till på en latte. Jag blir glad av din hatt och är glad att få göra en jättegod latte, som tack liksom! Tack till er underbara män från Marocko, tack för att ni alltid ler från öra till öra, skämtar och munhuggs på ett sånt där roligt sätt som är sällsynt i Sverige. De här männen ler världens största leende hela tiden, helt underbart! Har dock kommit fram till att en helt vanlig svensk aldrig skulle komma undan med det här, kom en svennebanan in och log och skrattade konstant skulle jag ju börja misstänka att människan hade några spakar lösa och att psykakuten kanske skulle behöva få ett besök. Men ett sista tack måste jag rikta till den ensamma machiato-mannen som kommer in varje kväll med sin dator. En försynt man i 35-års åldern som verkar uppskatta att växla några små ord med oss, dricka sin enkla machiato och sen bara sitta kvar med sin dator till stängning (då han mkt tacksamt tar undan sin egen kopp = Tack!). Du ska veta att vi alla känner för att jobba över bara för att slippa köra ut dig, slippa vara den som tvingar dig tillbaka hem till ensamheten i din lilla lägenhet med tomma väggar och en 90-säng från pojkrummet! Kan ha fantiserat ihop det sista men han verkar ensam
Och jag blir ledsen :( På sistone har jag dock börjat fantisera lite mer, tänjt på gränserna lite, jag börjar bli mer och mer säker på att den här ensamma mannen är någonting mkt mer än vad vi tror, han sitter inte och jobbar med sin dator, han gör betydligt mycket viktigare saker än så: tänk dig spindelmannen/Robin Hood/Dexter/Lisbeth Sahlander så har du honom! Han sitter kväll efter kväll och spanar in lämpliga offer, avskyvärda människor som gör ondskefulla saker hela tiden, som är en fara för vår värld och sedan när vi stänger och det blir natt ja då sätter han sin plan i verket och förgör alla onda människor. Han räddar helt enkelt världen!
Känner mig exalterad, måste skugga honom någon gång!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback