Diggi-diggi-diggi-ding-ding-ding Här glider kingen in!

Jag har kört någon typ av rekord i mognad de senaste veckorna, det är städning och matlagning, bokläsning och te-drickande och igår drack jag en kopp svart kaffe :o UTAN MJÖLK :o Det var i den vevan jag fick nog, jag tog snabbt reda på varför jag varit så tråkig, stiff liksom, inte kunnat släppa loss, bara umgåtts med mig själv och undvikit alla vänskapliga kontakter och jag fann problemet i jobbet. Jag hoppar in på EH nu och räddar världen med min enorma erfarenhet som barista. Och jag avskyr varenda sekund av det. Nästan iaf. Men den som har jobbat i cafébranschen förstår varför man lätt förknippar det med helvetet på jorden.
Jag satte snabbt en punkt, tog bort mig från alla pass och bestämde mig för att börja volontära, jag såg framför mig hur jag räddade misshandlade hundar och gjorde ledsna hundar till glada, hur jag förgyllde vardagen för pensionärer, hur jag gjorde världen till en bättre plats utan att det på något sätt gynnade mig själv. Det varade en hel kväll för sen vaknade jag upp och mindes att det finns något jag tycker väldigt mkt om och det är pengar :) Jag vill inte tömma sparkontot varje månad, jag vill fylla på det och se hur det blir större och större (vem vill inte det liksom?) och jag vill kunna köpa iaf något av allt jag vill ha och jag vill kunna åka till new york igen inom en snar framtid. Och jag insåg också att jag inte kan förneka en viss längtan jag bär med mig varenda dag. En längtan efter att göra det som jag egentligen ska göra, det jag älskar och det jag saknar enormt. Jag vill sälja!! Jag vill känna mig taggad och grym och jag vill känna den underbara kicken av att sälja. Jag vill vakna upp och vara extra glad och taggad för att just idag så ska jag kränga sönder och krossa allt motstånd och gå hem från jobbet och vara lycklig och nöjd på samma gång som jag är taggad för en ny dag. De dagar jag går hem och gråter för att det gick dåligt eller för att jag inte sålde bäst är en annan historia.. Måste försöka vända sådant till något positivt..
Men hursomhelst jag tror att jag redan hittat tillbaka till mig själv *lycka* och det blir ju inte direkt sämre av att jag ska få hoppa på en livslevande häst på lördag :D:D, gå på en rolig fest med mina två bff:s på lördag och åka till Strömsholm på söndag. Och när man igår träffar en man som heter Termos ja då kan livet inte bli så mycket bättre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback