snökaos

igen...
Och ingenting funkar som det ska i lokaltrafiken. Igår när jag skulle in till stan var det kaos, det stod SJUKT mkt folk och väntade på fyran och den verkade inte vara på ingång inom det närmaste halvåret. Är inte den som pallar att bara stå och vänta när det känns som att det inte kommer gå nån buss, får typ lite panik. Så jag gick ner i tuben och där var det ännu mer kaos för det hade hänt en olycka... Så jag fick traska istället vilket iförsig var bra för min kondition. Att gå i snöoväder kan ibland vara väääldigt jobbigt. Idag är typ alla bussar i hela stockholm inställda pga vädret. Härlig läsning för många på SL´s hemsida kan jag tänka mig. Förstå hur många som inte kommer till jobbet idag?? Hade varit en dröm om man fortfarande gick i skolan :)
Men jag kan tänka mig att många är pisslacka för att trafiken inte funkar men jag är inte sån för jag tycker att vi tar så himla mkt för givet i det här landet, och hallå jag jobbar ju inte ens = ingen skatt så jag har inte rätt att kräva någonting egentligen. Men det är klart att har man köpt busskort så har man ju köpt en tjänst som inte funkar. Själv har man ju som ni vet varit i London och sett deras inte så välfungerande system för att handskas med snö så då tycker jag att vi är mkt bättre :)
Nu får vi väl se hur det kommer gå med ålandsresan, vi har bara en bil så några måste åka buss och den kanske är inte går?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback