Det är dags

att skriva något här känner jag. Förra helgen var jag i globen och som alltid var det helt underbart! Det värsta med globen är bara att det verkligen suger att lämna denna underbara bubbla som man befinner sig i dygnet runt i fyra dagar utan att man har någon koll på vad som händer utanför bubblan/hästvärlden. Det tråkigaste är att det är så extremt hårt att vakna upp på måndagen och inse att bubblan har spruckit och att man återigen befinner sig i "vanliga" världen. I år var det ett extra hårt uppvaknande eftersom jag började jobba kl 7 och ja man kan säga att det var lite kaos och Jempa och jag (som båda varit i globen hela helgen) hade det inte lätt och drömde oss tillbaka. Efter den här helgen har jag i allafall kommit fram till att det bara finns en sak jag brinner för och det är hästar. Sedan jag slutade rida har jag bara glidit runt och liksom inte gjort nåt vettigt alls och inte brunnit för något speciellt men den här helgen insåg jag att jag bara förträngt det som jag alltid brunnit för och som jag alltid kommer att brinna för nämligen hästar (inte typ islandshästar men hoppsport liksom). Jag mindes plötsligt mitt hästtokiga jag, som är så långt ifrån det lata och overksamma jag som jag är nu, som tillbringade varenda ledig stund i stallet, även om det var 20 minus eller nåt annat jätteroligt som hände och som stod i stallet varenda fredagskväll till klockan väldigt sent och förberedde hästen för tävling och som gick upp asatidigt dagen efter och åkte och tävlade och frös arslet av mig i nåt kallt ridhus. Och om jag inte tävlade eller tränade själv så stod jag där i ridhuset och lyfte bommar tills ryggen gjorde ont och kollade på när alla andra tränade/tävlade. Okej jag kanske inte riktigt är redo att tillbringa varenda kväll i stallet igen men jag är i allafall redo att kliva in i hästvärlden igen. Den här pausen när jag nästan spytt ner mig på allt som har med hästar att göra har verkligen varit välbehövlig men nu är old Lo back! Och för er som inte kände mig när jag var hästtokig, ni har inte lärt känna mitt verkliga jag :)
Och nu vill jag berätta om de tre roligaste grejerna som hände mig i helgen:
1. Jag sålde en bild till Tidningen ridsport. Verkligen ingen speciell bild men jag var typ den enda med kamera där så jag hade tur kan man säga.  
http://www.tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&m1=45235&a=539361
2. Jag fick låna en av proffs-fotografernas kamera som var typ den största kameran jag sett och det var coolt!
3. Det här hände när jag var lite uttråkad och kände för att göra nåt kul, då gick jag helt enkelt runt och frågade folk som stod med hästar om jag fick provrida, allt mellan fjordingar och westernhästar och dyra hopphästar. Men alla sa nej (speciellt hästskötarna till hopphästarna) men till slut så hittade jag min gamla hästvän Malin Å och jag fick provrida hennes lillasysters shettis som är typ 1 m hög så jag hoppade upp där bland alla fina hoppehästar och skrittade på. Superkul :D

Och nu så vet jag också en annan sak och det är det att jag önskar mig ett objektiv i julklapp. Fast jag kommer aldrig vara intresserad av att fota något annat än hästar men en av fotograferna tipsade mig om ett bra objektiv så jag kan fota bra hoppbilder. Fast tyvärr så gjorde fotografen mig också smärtsamt medveten om att det kostar typ 25 lax och det lät ju mindre kul men jag har skrivit upp det som det enda jag önskar mig i julklapp så nu hoppas jag väldigt mycket på det här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback