tamponger

Igår märkte jag att jag hade en liten konstig hang-up på tamponger. Det började med att jag fick en Ica-bonuscheck av min mamma och tänker att jag kanske skulle köpa mega mycket tamponger för den. Inte för att jag masskonsumerar det men ja jag bara tänkte det i allafall. Senare så tänker jag på att en hel skolklass sitter fast i London och väntar på att flygen ska börja flyga igen och först och främst så tänker jag ju självklart på dom stackars stackars lärarna som får umgås ofrivilligt mycket med sina elever men sen kommer jag även på det väldigt jobbiga dilemmat att det kanske finns nån som har mens och som bara har tamponger som ska räcka flygresan hem och sen så får dom stanna flera dagar extra, hon kanske inte har några pengar heller så då blir det blodigt värre ju! Stackars fröknarna igen....
När vi sitter på piccola och käkar pizza så ser vi en tjej som går ut ur höghuset för att gå ut och gå. Bara några meter senare vänder hon, går in och kommer sedan ut igen och går iväg på sin promenad. Jag säger då att jag tror att hon glömde en tampong och gick in och stoppade in en.
Det är nu jag kommer på mig själv med att ha en konstig relation till tamponger (inte varje dag men just igår). Om det här fortsätter kan jag behöva gå i terapi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback