skogen

har förövrigt plockat svamp idag. Blev lurad till en skog långt långt bort av en, vad jag trodde, erfaren svampplockare och rätt så kamratslig PV men hittade ingen svamp var jag än tittade.. Helt dött förrutom en maskäten flugsvamp. Tror det var en komplott!
Ska dra ut lite mer i skogen hade jag tänkt mig för den är soft på hösten, bara knata runt och göra ingenting. Var ute med ungar i skogen när jag jobbade förra veckan och det fanns enorma fördelar med det. ´Är ju väldigt rädd för vilda djur, har haft SJUKLIG älgfobi i några år men nu ligger älg bara på tredje plats för vildsvin har eskalerat och gått om och även grävling framstår som ett farligt djur i mina ögon.

Skulle tuppa av om den här dök upp:



Men fördelen med att vara ute i skogen med barn är då i allafall så här: mina ben är betydligt längre än deras = jag springer fortare. Djuret måste då först meja ner ca 30 småkids för att ens komma åt mig och då lär det redan ha tröttnat. Som fröken måste man ju ta ansvar men att ett vildsvin käkar upp någons barn kan ju knappast räknas som mitt fel? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback