Jag listar det bästa från min gamla blogg

Stormar och orkander, fnittrade järnet vid dom här minnena (läs den som orkar för antagligen är det enbart fnittrigt för inblandade):



En ny vän man har fått är Henrik, skjutsar överallt. Igår hämtade han oss i Stan och körde hem oss till K-byn, schyst kille. På lördag har han lovat att köra oss igen, vi är hans enda vänner så han tycker att det är lite kul. Han är dessutom bjuden på kräftskivan på Solvalla, han verkade sugen på Kareokee med John Hickey. Så nu behöver jag inte ha dåligt samvete. Han ska också försöka jobba ihop 10 lax så att han kan bjuda oss på en helg på grand.


Alla är avis på min relation med Idola, egentligen är vi inte så himla tajta. Vi hade ju såklart mest kul med honom på tegel, vi var tvugna att tränga bort ca 100 gråtande tjejer innan vi fick plats framför scen. Det blev lite erotik mellan Mallan och Ola (igen!) Dom höll handen ca 10 min medans han var på scen och hon nedanför. Men nu verkar Mallan lite sur över att vi (idola and me) snackar på pa, det är ju hennes p-vän men jag måste ha lite praktiska snack med honom angående hennes graviditet.


Funtar fortfarande på att adoptera nåt slags barn, ska fungera som min lillebror/syster, städare, hästskötare och allt annat, bla läxläsare. Men frågan är om en sån här Japan kräver mycket jobb och tämjing för annars är dom ju rätt soeta med sina ögon. Men maila om du vet nått om jappsar.


Snart kommer my new horse, en äkta Killerbitch. En härlig grej är att min mamma sagt till Jempa att jag inte är så intresserad av hästar så det är ju tur att jag får en sån fin häst. hahahahahahahahahahaaaa faktiskt så gillar jag hästar, även om ingen tror på det. JAG ÄR HORSELOVER jag lovar! Gillar ju hästar bara man slipper borsta, rida eller överhuvudtaget spendera nån slags tid med dom vilda djuren



Det känns skönt att ha en ärlig vän. Elin K är den som har fått mig att inse att jag borde sluta rida, egentligen fattar inte jag heller vad som är så kul med horses. Jag är ju inte ens horselover. Så bestämt är att jag slutar rida och kommer istället ägna mig åt att dricka sprit. Hela dagarna. Man börjar på morgonen innan skolan och fortsätter sedan hela natten och sedan börjar allt om igen. Jag har startat mitt nya liv, sitter framför datorn och dricker rödvin. En hel flaska är redan slut. See yah


heeej! Har precis varit på en härlig dejt med mina två bästa vänner Crilleboy2 och HappyHappy. Jag hämtade upp Mallan på moppen. Dagen till ära var hon klädd i ett par polkagris-randiga långkalsonger (på huvudet!) över det hade hon en snygg cykel hjälm som hon lånat av mig. Det bra med den hjälmen är att den endast sitter kvar på huvudet för att den har kardborre i sig. Men i allafall drog vi på moppen, tog rätt lång tid eftersom man inte får åka fortare än max 15 km/h för Malin, varje gång man försöker öka farten skriker hon som en gris: Saktaaaaa neeeeeeeer! Jobbigt. Träffade några små tjejer på 4-h gården, vi blev vänner. Sedan drog vi alla tre på moppen mot kragsta. Det var en härlig upplevelse och såklart kul. På KRagasta försvann Crille och min moppe men dom återsågs senare. B-ringde som vanligt, KUL! Är nu verkligen säker på att Mille Lansbourgh inte är ihop med Robinson-Emma. Filip och Fredrik kunde såklart inte svara eftersom att deras nya program, som man inte orkar kolla på även fast man är kär i båda två, gick på tv. Dom satt såklart upptagna framför teven men lovade att ringa upp senare.


som ni antagligen redan förstått har jag alltså jobbat hårt, både kroppsligt och själsligt idag. Åt bullar, drack tropiska drinkar och bossade över ungefär 100 slavar. Ska tillbaka nästa vecka för att förhoppningsvis skaffa några nya vänner, jag har siktet inställt på Dimitri, ni kanske känner igen honom från Insider där han lagade en dator väldigt proffsigt. För er som inte känner honom kanske jag ska ge lite info: Han är i 60-års åldern, söt och förhoppningsvis min nya bästis. Vi får se vad som händer.


ett lite udda gäng, Jempa, Mallan, Elin K, Sanna Ni och Anna med Malva åkte till å-berga för att bada. Vi hade köpt med oss choklaspudding och några lekbestick från 10 kronors-lådan. Det var en väldigt varm dag och en massa folk. När mani allafall äntligen hoppat i så hör man någon: Heej heej! Blir så klart väldigt glad och lite överraskad när man ser Ulla Lundh flytta omkring i vattnet. sammanträffande?
Sedan bestämde sig i allafall Elin K, jag och Malin oss för att spana in nakenbadet. Jag fick simma hela vägen dit medans Elin och Malin låg i min uppblåsbara båt respektive ring och hade det skönt. Sedan låg vi där för att bevittna en massa naknamänniskor men vi fick nog när ett äldre (naket) par höll på med snuskigheter i vattnet. Jag fick ta nya tag och dra hela vägen tillbaka, tog väl ungefär 10 min. Ett problem var att det var en massa växter från botten som slingrade sig fast runt benen. Tur att man är en väldigt bra och mycket rutti simmare.


Mitt bidrag för att vinna tickes till gbg horseshow (vann inte, tror inte att dom insåg hur sanningsenliga vi var):

Det är så att min vän och jag har planerat att åka till Göteborg ända sedan vi började rida. vi har varit i globen och kollat men min kompis föräldrar har precis skilt sig så hon har inte råd att åka och jag har itne råd att betala för henne heller. I år har min mammas kompis lovat oss att vi kan få bo hemma hos henne men vi har ändå inte råd med biljetterna. Vi vill så gärna gå och om vi inte kan det kommer vi stå utanför och hoppas få se en skymt av våran allra största idol, Malin Baryard. Vi älskar henne, hon är en sån duktig ryttare och vi har sett henne tävla i Globen. Då hejade vi på henne och ropade Heja Malin!

Jag har verkligen så stora problem för tillfället. Jag är så deprimerad så jag måste gå till en psykolog ungefär 2 gånger per dag. Möjligen kommer jag läggas in på psyket eftersom jag har lite själsliga problemos. Ett annat stort problem är det att jag inte kan sova, jag vaknar ungefär halv 6 varje morgon, ganska jobbigt eftersom jag då håller på att dö av trötthet, blir ändå lite piggare under dagen men vid kl 19.00 dör jag av trötthet igen. Alltså måste jag skaffa sömnpiller och dessutom också några slags bantningspiller. Vore snällt om någon vän skulle kunna ringa mig idag och bara vara snäll mot en ensam själ. Ni får 20 kronor av min mamma om ni ställer upp


imorgon, lördag, är planerna så här: Kl 7.00 kommer Mallan och jag befinna oss i Jempas stall för att morgonfodra, när vi är klara där runt 9 tiden drar vi till Rusta som öppnar i Arninge imorrn. Vi parkerar såklart närmast ingången och är dom absolut första som shoppar loss på Rustis. Sedan drar vi till Knutby och säljer PastorKakor som jag ska baka nu. Det kommer bli great. Vi kommer bli jätte rika och dessutom så ska jag be jempa ta kort på mig med Knutby-huset i bakgrunden. Alltså mina nya idolbilder som jag ska dela ut till mina fans i Märsta. Kjam
´

Sitter inne för mycket, bestämde mig därför för att ha en slags friluftslivs-dag. Började med att sparka en boll i trädgården. Det hela gick ut på att jag sparkade iväg en boll, springer efter den och sparkar den åt andra hållet och springer efter igen. Jättekul! gungade på min gunga också och så skottade jag garageuppfarten fast det inte behövdes. Nu ska jag tvätta håret också. Det här är verkligen en ändring på mitt liv! Har bestämt mig för att jobba hårt både kroppsligt och själsligt fram till påsk


igår påstod mamma att hon inte visste om att jag tycker om att äta råköttfärs. hallå, det har jag liksom gjort sen jag var typ 5 år. Pappa förstod då varför plasten alltid brukar vara öppnad på våra paket. mamma tyckte att det var äckligt, det tycker inte jag. Det är gott, inte äckligt. Det är äckligt att äta typ en rå köttbit men inte rå köttfärs. söker i allafall en med samma intresse som mig, äta rå köttfärs. ring mig på nummer 112


okej är nu väldigt irriterad, läste precis att nån töntig hoppryttare från Norge startat den första ryttarbloggen. Eller inte!? hallå min blogg har ju funnits mycket längre än hans (Tönt). Jag menar jag har ju ridit i landslaget, os, em, vm allt men ändå så vill ingen kännas vid mig?


Det här kommer hända i Mosske: Jag får skivkontrakt och en massa miljoner, dessutom blir jag upptäckt av en tennistränare som vill göra mig till den bästa i hela världen. Jag blir det och blir också Smal på köpet eftersom jag förbränner så mycket fett av att kuta runt med ett tennisrack.
See you soon Bitches. Löv you all 4-ever.
Det var menat till alla mina läsare, ungefär 2 st. Mvh Kjam Lo


idag skulle jag och en vän ta bussen hem från stallet men missade den precis, taskig bussis som bara drog ifrån oss. Vi bestämde oss för att lifta, första bilen stannade! tur det eftersom det är ganska öbefolkat där ute i bushen. Killen som körde var schyst, kändes inte alls så läskig. Han frågade vad vi gjorde där ute och jag svarade att vi varit och hälsat på mormor. Att jag ljuger så mycket kan vara lite av ett problem men som vanligt när jag väl börjat brukar jag bara fortsätta och fortsätta. Tio minuter senare framme i V-tuna C hade jag lyckats få honom att tro att vi hette Ingerd och Margareta och var två systrar på 13 och 15. Vi bodde i Västerhaninge men var nu som sagt på besök hos Mormor som bodde i en röd liten stuga för att hjälpa henne att ta reda på om hennes två hönor led av fågelinfluensan eller inte (han blev lite rädd) men så var inte fallet, de två hönorna var helt friska. Men nu hade vi ju andra planer än att ta oss hem till Västerhaninge. Vi hade planer på att lifta ner till Göteborg med en lastbil. Vi tillhörde nämligen ett väldigt populärt rockband som hade det väldigt coola namnet Kick The Moon, i ett desperat försök att komma på något namn var detta det enda som kom upp. Så nu kände vi oss lite coolt rebelliska och skulle alltså rymma ner till GBG och skaffa skivkontrakt. Behöver jag nämna att han var väldigt impad?


drömde i natt att jag var gravid, hade en jätte biggo äckel mage men det hemskaste var att jag hade en stor bilring uppe på magen, uuuuhh. My new best friend Marty (Martina Haag) gick upp typ 100 kg, glöm att jag nånsin skaffar barn. Väljer nog reservplanen som består av att adoptera en hög från typ Afrika. En hög = En hög med barn. Söta ska dom vara. Fast dom får inte ha för stora läppar, ända kravet mellan-läppar.


Jag var singeltjej i 6 år innan jag gifte mig. Innan dess var mitt rekord på pojkvän 11 månader. Att vi var ihop så pass länge berodde på att han var helt omöjlig att få tag på och göra slut med. jag fick ringa som en dåre i månader innan han äntligen lyfte på luren



När mallan kommer hem, om några månader ska vi sjunga sånger. Alltså den Malla jag pratar om är Malla B, the real one. Det är verkligen coolt att känna henne, och så känner jag hennes lillebror, Bjärt. Han är typ bara 5 år. Malla B är i
allafall en jätte bra ryttare, Bjärt jobbar faktiskt på galoppen. Han är jockey.

verkar som om typ alla, bortsett från jag, malla och jempen, har missuppfattat det här med bloggar. meningen är inte att man ska skriva hyper-serri, man måste liksom skriva lite mer oserri, en blandning mellan halvserri, iorni och mycket ljug. till exempel om jag ska skriva om en skogspromenad.
Det är oftast inte så mycket som händer på en skogspromenad så då gäller det att lägga till lite fantasi så att det blir roligare att läsa. "Jag gick i en skog när plötsligt en naken man kom fram och skrek katten, musen tiotusen. Den meningen har jag snott av min kompis, Mappie, som idag var borttappad på prisextra men efter att ha skrikit just den meningen så högt hon kunde så hittade vi henne äntligen. Behöver jag berätta att vi alla grät i ett dygn och kände oss JÄTTElättade?

tips på presenter man blir glad över:

presentkort på begravningsbyrå
En köttyxa, gärna lite blodig.
en bussresa till afganistan



Det här var något som hände mig igår, jag berättar för att hindra andra att göra samma misstag som jag gjorde.
Det hela började med att jag skulle åka tåg till stallet för att rida. När klockan var 16.00 kom jag på att tåget går 16.04. Jag kutade som en galning, missade tåget och kom på att jag glömt min mobil. Jag hoppades att min vän som jag skulle åka med inte klev av för att jag inte var på. Eftersom jag inte hade min mobil med var det troligt att hon trodde att jag låg död i ett dike. Jag gick i alla fall in på Tobak och köpte några lotter. Lyckan var total när jag vann 5 kr! Fortsatte i alla fall med att köpa lotter, efter ca 500 och ingen mer vinst tog jag mitt pick och pack och gick till nästa tåg. Väl framme i L-holmen insåg jag att jag skulle bli tvungen att gå ca 20 mil i snöstorm.
Bestämde mig för att lifta. Efter att ungefär 100 bilar börnat förbi var jag på väg att ge upp när plötsligt en grön audi stannar in. Jag kliver in och är tacksam över att slippa gå.
Mannen som kör är jätte trevlig. Efter ett antal desperata försök att starta en konversation får jag plötsligt syn på något som sticker upp ur hans ficka, en pistol!
När den första rädslan släppte kunde jag äntligen börja använda min hjärna igen och kom fram till att låtsas som om det regnade.
- Det regnar säger jag och kollar ut genom fönstret och sväljer.
Mannen kollar på mig och undrar om jag är okej och säger att det faktiskt är snöstorm ute.
-visste du att jag är blind, säger jag snabbt för att på bästa sätt komma ur denna pinsamma situation.
Plötsligt får jag syn på något i baksätet. På golvet bakom förarsätet sitter en människa med munkavel.
Jag vänner snabbt bort blicken och försöker att inte skrika.
Men när jag får syn på vad som står i backspegeln på min sida kan jag inte hejda mig, "Du ska dö" står det skrivet med något som liknar blod.
-aaahhh skriker jag och får nästan en hjärtinfarkt.
Mannen ler hånfullt mot mig och säger sakta: Så går det om man liftar.
För en sekund ser jag hela mitt liv framför mig.
Jag inser att ingen kommer hitta mig. Det kommer antagligen stå så här i polisrapporten: Tillbringade ca 2 timmar i Täby Centrum, där köptes en jacka från hm för 70 kr, har sedan antagligen gått hela vägen till Willy´s för att köpa dumlesnacks. Har sedan åkt hem för att äta. Sågs sedan vid fyra tiden springandes till tåget som hon antagligen missade. Köpte sedan ca 500 lotter på tobak och försvann sedan spårlöst.
Jag kommer på att jag har en kniv i min påse och böjer mig ner för att låtsas knyta skorna, drar upp den blodiga köttkniven och hotar mannen med att han ska släppa av mig. Eftersom han inte lyder utgörs nu ett slagsmål mellan mig och mannen. Stark (oxe) som jag är lyckas jag till slut få in en väldigt bra träff i mannens skrev och stannar bilen, hoppar ur och kutar iväg. Jag var räddad av mig själv!

Vill bara varna er som tänker lifta att det är farligt. Alla kanske inte är lika vältränade som jag och kanske inte heller lika kvicktänkta.


Jag och en vän (mallan) bestämde oss för att göra ett test och fråga folk hur gamla dom tror att vi är.
det här är resultatet:

Mallans medelålder: 16,5
Min medelålder: 13 (bara 5 år yngre än vad jag egentligen är)
Bra är att vi i allafall slipper oroa oss för rynkor på ett tag.


För att prata lite mer om Mappis så är det så att hon för några veckor sedan blev dumpad av sin pojkvän, Olof. av oss som känner honom väl kallas han också för NalleBjörnen. Jag är så glad att jag och Mappi är vänner igen eftersom Olof var kär i mig och det blev lite av ett triangel drama men nu är då Mappen dumpad eftersom Olof tyckte att hon var ful. men jag tycker hon är jätte söt. fast hon var med om en olycka när hon var liten, hennes moster tappade henne på golvet i kyrkan under hennes dop, mallan som landade på ansiktet blev blå/lila i hela ansiktet och det sitter kvar än idag. men nu hoppas jag att ni inte dömer henne för hårt. detmen som det framgår älskar jag henne väldigt mycket för evigt. kisses and huges

LEDIGT JOBB!
Jag söker en (manlig) nanny/extra mormor som kan ta hand om mig när mina föräldrar är på rehab. Du ska vara bra med barn och dina intressen ska vara att spela blockflöjt och sticka. mejla mig på
http://www.ha-ha-not-so-much.com/ Mvh KjamBanan


en tjejkompis

Här är min bästa punkkompis Monica. Hon är väldigt läcker trots att hon har fött ett barn, visserligen adopted men ändå. Idag skulle jag åka hem från min kompis beata och då kom en bil och körde över mig (nästan) och sen fick jag men för resten av mitt liv. är det någon som kan hjälpa mig? jag har nämligen varit otrogen mot min man, Bengt, jag vet inte om ni har sett honom nån gång för han var nämligen programledare för vem vill bli miljonär. jag har nu alltså varit otrogen mot honom med min tandläkare. nu är jag rädd att han ska få reda på det då jag har en bild på mig och min tandläkare när vi poserar nakna i mitt nattduksbord. om någon har tips på vad jag kan göra för att förhindra honom att få reda på det här kan ni väl skriva till mig. det som också är lite jobbigt är att min tandläkare är Bengts son. alltså min styvson. väl mött Bibbi




Amen / Fader Darrwich


Kommentarer
Postat av: Louise

haha, Olof som i... Olof? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback