Kärlek till vishet

Pluggar filosofi, ska skriva en prövning om en exakt vecka på hela kursen. Måste klara den, annars är det kört för mig att börja plugga till hösten. Mina förutsättningar är ändå ganska goda, jag gillar att filosofera och att skriva en himla massa strunt. Ändå ska jag lägga ner minst 2 timmar om dagen på detta tills nästa tisdag. Vill undvika magsåren jag vanligtvis får när jag inser att jag har prov dagen efter och inte pluggat ett dugg. Jag brukar i regel undvika djupa frågor som "vad är meningen med livet" osv. Spenderade större delen av min tid i gymnasiet med att fundera på detta och det lämnade oftast bara ett stort tomt hål efter sig som jag desperat försökte fylla med mat, godis och ännu mera mat. Försöker undvika att hamna i samma sits igen :)
Det första jag läser i filosofiboken är "hur kan man veta säkert att allting inte bara är en dröm" och där började min hjärna ryka av tankeverksamhet. Jag kommer bli knäpp innan den här boken är färdig....
Btw har jag sprungit ganska långt idag. Har haft det riktigt tufft efter min mil förra måndagen, tror kanske att jag skulle mjukstartat lite. Hela förra veckan avslutades varenda springtur med att jag linkade hem som en annan pensionär efter typ 3 ynka km fyllda med plåga. Inte kul! Igår kände jag mig hängig så det blev en promenad på 1,5 h och idag alltså typ 5 km spring och 5 km gång. Imorrn borde jag gå på core. Snart kommer jag springs 1 mil igen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback