minnen

Måste bara berätta att Jempa och jag var uppe på Veda i helgen och kollade på Buffers! Veda är alltså ridklubben vi hängde på HELA tiden i typ 4 år. Vi åkte dit efter skolan och åkte hem igen vid typ nio och på helgerna var vi där typ dygnet runt. Vi hade stört kul i allafall, typ bästa tiden i livet!! Träffade i allafall en del människor från vår gamla stallmaffia, bland det första som hände var att Lexie säger Tja Lorre! Höhöhöhöhöhö hur mkt old school(stable) är det liksom? Kände mig i allafall ytterst hemma och nästan som att jag fortfarande ägde stället hehe. Men pallade dock inte att gå raka vägen in i cafeterian och ta något utan att betala. Var i allafall kul att se kändisarna som ska rida i globen (dom var där och "provtävlade"). Missade tyvärr Carolina Gynning men alltså den bästa av alla är han Musse, jag var nog inte den enda som trodde att jag skulle få hjärtstillestånd när han galopperade runt som en GALNING och hoppade hinder i värsta obalansen. Fattar ej hur han vågar. Andra notiser från buffers är att jag verkligen inte fattar hur man fortfarande orkar rida när man har en värdelös häst och inte ett piss händer på typ 10 år? Alltså älskar man sin häst så mkt att man pallar att lägga ner flera timmar varje dag i stallet och betala typ 10 lax i månaden? Även fast hästen aldrig någonsin kommer hoppa högre än 90 cm? Har alltid tyckt att det är fascinerande och ganska avundsvärt när kärleken/vänskapen till sin häst är så stark att det inte spelar någon roll om hästen är bra på något! Något som också är avundsvärt är de människor som rider i samma hjälm  och utrustning som på 90-talet, en del gamla vrk:are såg ut precis som jag minns att dom gjorde när jag var 10. Det är ju verkligen assoft att dom bryr sig så lite och kanske lägger pengarna på viktigare saker som typ träning mm och det är ju inte med snygg utrustning man vinner. Även fast jag anser det vara en av dom största anledningen till varför man rider :) Jag minns faktiskt en ganska rolig sak nu och det är när jag åkte ut på vischan för att tävla och alla såg ut som lodisar (utom jag då) och jag red runt hela tiden och tänkte att shit jag kommer vinna!!! Jag var faktiskt så upptagen av hur otroligt snyggt jag och min häst var stylade och hur otroligt asasnygg min nya italienska kavaj med ljusblå krage var att jag inte hann tänka på annat och glömde typ bort att hoppa fram och sen gick det skit inne på banan och nån lodisryttare som verkade ha ärvt sina ridkläder från någon avlägsen släkting från Litauen vann. Så det kan gå när man är en idiot hihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback