Loser!

Det är nog faktiskt så att jag nog är en människa som saknar mål i livet, jag har i allafall inget klart mål som jag vill uppnå. Men hur många har egentligen det? Det måste ju finnas fler än jag som inte har en aning om vad man vill jobba med eller göra i livet? Sen skulle det ju självklart underlätta om man hade delmål att uppnå på vägen. Det här med delmål och slutmål är jag annars ganska familiar with, jobbade väldigt mkt med det back in the days när jag tränade för Haking. Först gjorde det mig väldigt motiverad men det slutade alltid på samma sätt, i besvikelse! Jag är allt för van vid känslan av att det liksom känns skitbra på kanske ett prov och man bara YES det här blir alla rätt och sen får man tillbaka provet och en kalldusch när man ser att det inte alls gick så bra som man trodde. Känslan av vinst när Malin och jag joggar in i mål efter en orientering och inga andra syns till förrutom lärarna och mitt i allt flåsande flåsar man fram: -Vi är först!!! Och sedan den ännu mer bekanta känslan när lärarna svarar att alla andra är inne och duschar. FÖRLUST! Och det svider! Så de senaste åren har jag jobbat på andra sätt nämligen genom att inte ha några mål eller krav på mig själv för att på det sättet undvika den hemska hemska känslan av förlust, misslyckande. Men så kan man inte heller leva, man måste våga chansa och satsa för att kunna lyckas och på vägen mot att lyckas är det oundvikligt att inte misslyckas lite granna. Man måste misslyckas lite granna för att lyckas på samma sätt som man måste vara olycklig för att kunna vara helt lycklig. Om man inte har känt känslan av att misslyckas kan man ju inte heller veta den totala känslan av att lyckas! MOTGÅNGAR FÖDER MEDGÅNGAR! Jag gick igenom en tuff period i mitt liv och jag trodde ärligt inte att det fanns någon väg ut ur det men jag motbevisade mig själv och klarade av det och det har bara gjort mig starkare och det tror jag att alla motgångar gör hur hemska och förfärliga motgångar det än är man möter!
Även om jag saknar mål så finns det något jag inte saknar och det är drömmar! Dom har jag så gott om att jag gärna delar med mig :) Men att drömma är långt ifrån att lyckas men för mig är det i allafall viktigt för om man inte ens drömmer om att lyckas, ja hur ska det då gå? Sedan ska man bara få drömmarna att bli verklighet.
Jag har drömt om samma sak hela livet, sex bokstäver (tyvärr inte så enkelt som KÄRLEK) ja nu vet flera av er (iallafall malin) vad det är för ord jag är ute efter = PENGAR. Inte ur ett gold digger-perspektiv utan egna pengar, som jag själv har tjänat. Varför vet jag inte riktigt men jag har alltid velat vara självständig och fri och det är vad pengar ger! Frihet och självständighet! Men min mor påminner mig alltid om att man måste vara realistisk och mina drömmar är alltid orealistiska och då tycker mamma att jag måste satsa på något som är möjligt men alltså det är FEL!!! För om man inte ens vågar prova på att förverkliga sina drömmar så kommer de defenitivt inte bli förverkligade! Och då ska man leva med det resten av livet, att det fanns något man så gärna ville göra och drömde om men man var för feg för att ens våga pröva?! Hemsk tanke! Så ja gott folk nu ska jag berätta vad min största dröm är (förrutom pengarna höhö) det är nämligen att skriva böcker. Och det får vara hur orealistiskt det vill i andras ögon men det är min dröm. Det hör visserligen inte ihop så bra med pengarna men hellre gör jag något som gör mig lycklig. Och att tjäna pengar kan jag göra på annat håll, jag kan lukta mig till pengar hehe skämt åsido men det är en dröm jag aldrig kommer sluta drömma om. Ett bankvalv fullt med pengar att bada i :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback