gomorrongomorron

Vaknade jättetidigt idag, klockan halv sju. På en lördag liksom. Men nu är det vår på ingång för då börjar jag vakna jättetidigt igen. Alltid innan klockan 9 :) Sen lägger jag ju mig också väldigt tidigt, lampan ska vara släckt kl 21.00. Angående det där med att släcka lampor så satt det en lapp i mitt förra stall där det stod: kolla om du har släkt i sadelkammaren!
Det här var väldigt kul tyckte både jag och mamma som alltid frågade: undrar om farmor står i sadelkammaren, eller kanske nån kusin? Sen fnittrar man mycket.
Alla sov när jag vaknade, hela huset var dött. Det är typ som när Mumintrollet vaknar ur sitt vinteride och alla andra bara sover (mellan november och april). Han är ju väldigt ensam och har aldrig upplevt vintern förr. Typ så känner jag mig nu i allafall..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback