Deprimerande angående skola

Idag kändes det verkligen jobbigt att gå på lektion, älskar ju matten men inte företagsekonomin!! På väg dit grät jag lite (mens) men hade en sak att se framemot: få tillbaka mitt matteprov! Väl inne i klassrummet tyckte jag att läraren kollade väldigt speciellt på mig och jag inbillade mig att hans blick liksom sa att det gått JÄTTEBRA för mig på provet. Han såg t.om imponerad ut som att jag var ett mattegeni och genast spelas scener där jag tar emot nobelrpiset i matematik upp i min allt för fantasirika hjärna. Men sen så utspelade sig det gamla vanliga, jag fick provet, såg ett G och kände att: HALLÅ VADÅ G+??
och inte känns det bättre när en 40-årig Japan får alla rätt.. Jävla asiater som ska vara så bra på allt!!
Skrev följande precis efter provet:
Hur kunde jag tro att något skulle vara annorlunda den här gången när jag pluggar? Brukar inte vara så naiv. Och hur kunde jag tro att tiden när man grinar för att man får g på ett prov är över? Det är så förnedrande att få G, hatar G!! Slutsatsen är i allafall att det inte finns något som får mig att må så dåligt och får mig att känna mig så usel som att plugga. Jag räcker helt enkelt aldrig till. Vet inte varför jag utsätter mig för det när det påverkar mitt självförtroende och mitt välmående så himla mycket...

Var verkligen jättejätteledsen och besviken på mig själv och fick kämpa för att inte grina. Men efter en stund så tänkte jag: okej fuck this, den här inställningen har aldrig funkat förr och jag ska ju köra vinnande koncept. No more tycka synd om mig själv, inget mer bajsande när jag borde plugga och även om jag nu tyckte att jag pluggat jättemkt till det här provet (mer än någonsin nästan) så var det tydligen inte tillräckligt så då får jag plugga dubbelt så mkt i fortsättningen!! Ska ge mig själv lite rättvisa och på nästa prov när allt känts jättebra och jag tänker att det här måste bli minst VG så tänker jag ha rätt. För jag gillar att ha rätt!


Positiv inställning är verkligen mitt nya jag!

Känns ju lite larvigt i efterhand att reagera så starkt men G är så frustrerande!! Fast är ändå lite nöjd nu för alla fick typ IG förrutom Jappsen och jag och jag hade bara gjort slarvfel vilket är dumt i huvudet! Vill ändå inte vara Asiat!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback