Gårdagens äventyr

Sarahs och min promenad igår var så himla lyckad. Först tog jag buss 665, går från vtuna genom angarn, brottby och sen upp till kårsta. Så himla spännande rutt! Har bestämt mig för att annordna en liten guidad tripp med den bussen någon dag. Det är mitt företag LoEvent som står som kommer stå som värd. Typ första eventet :)
Efter bussturen gick vi i allafall från Rävsta, Angarn till Täby kbyn. Tog bara typ 1,5 timme fast vi gick lite omvägar plus lite mer i kbyn så det blev 2,5 *pust*. Vi hann även med att kika runt lite bland massa gamla övergivna sommarstugor. Så himla sorgligt att dom bara är helt övergivna och så konstigt att folket som bott där bara verkar ha gått därifrån för allt verkar ha blivit kvarlämnat. Hittade t.om kläder! Vi byggde upp ett eget litet samhälle där ute och dom påhittade personerna som vi skapade blev så himla levande. På ett ställe hittade vi t.ex en lapp där det stod: är nere vid kärret, kommer snart / Pelle
Så typiskt Pelle liksom! Att bara sticka ner till kärret och lämna sin kiosk helt obemannad. Han älskade verkligen det där kärret...
Jag hittade lite fina grejer också men kom senare på att jag glömt dom vid en stuga. Fick gå tillbaka i skymningen och t.om jag som inte är mörkrädd/lättskrämd tyckte att det var lite obehagligt. Är i allafall glad att jag inte glömde sakerna hos Märta och Anders. Märta är nämligen en perfektionist när det kommer till hennes trädgård så hon hade ju blivit spritt språngande galen om hon upptäckt att jag skräpat ner.
Ska skriva en bok om mina nya "bekantskaper".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback