en galen lekpark

Idag var jag på lekparken. Det kom en supersöt minikille som började klättra i den jättestora klättergrejen vid midgård. Plötsligt börjar han grina och skriker: Jag kan inte komma ner, jag vågar inte.
Sa till Ebba (min babysitterkid) att hon måste gifta sig med honom, för det är så underbart mulligt med småkillar som vågar visa sig lite ocoola i sällskap med tjejer. I vilket fall kunde jag inte lämna honom där uppe utan är tvungen att klättra upp för att hjälpa till. Han vill absolut att jag ska bära honom ner vilket verkar rätt omöjligt. Han säger då bara: Men jag är 6 år!!! Med konstig betoning, vet inte vad han menade :S Vill han bli ihop eller??
Men ja han var ju så cute att jag tillslut lyckades bära honom hela vägen ner *stolt* Det var verkligen ett mission!
sen kommer i allafall en 2 m lång pappa med 4 ungar (rödlätta). Han lämnar alla spädisar på marken och ger sig upp i klätterställningen. Hans ungar börjar gråta när dom ser hur högt upp pappa är. 2 meters mannen tycker att det är kul, jag mår illa, får problem med hörseln. PLÖTSLIGT!!!! kommer "6-åringen" kutande som en galning från ingenstans och skriker: VÅGAR DU GÅ NER???
2 meters pappan svarar nej på skämt och helvetet brakar loss. Alla skriker hysteriskt, framförallt min 6-åriga pojkvän. Jag gör slut och går hem.  Älskar lekparkar

En annan historia jag hade tänkt att berätta, den är lite äldre än ovanstående. Den utspelar sig på 90-talet mellan helt vanliga 12-åringar och en kåt spanskalärare. Jullan och jag gick i samma skola och hade spanska ihop, den "väldigt" omtyckta läraren hette Ove och brukade alltid stå med en pekpinne som han slog sig med mellan benen med jämna mellanrum. För att bättra på sin image uttalade han också namn på ett väldigt speciellt och roligt sätt. Till Carro sa han alltid Carrrååååååååå vilket på den här tiden fick hela klassen att fnittra lite omoget (jag fnissar fortfarande). En lektion bestämde sig Julia och jag oss för att gömma oss bakom en rundbokhylla som stod i ett hörn. När dom andra lyckats bygga in oss bakom bokhyllan så kommer Ove in, håller en hel lektion, kan tänka mig att vi alla fnissade lite spec. jullan and me. När lektionen precis ska ta slut hoppar Jullan och jag fram, Suprise!!!
Ove tyckte inte att det var kul alls han föredrar att slå sig själv på k-organet med en pinne.
I vilket fall lärde jag känna Julia i Grindtorpsskolan. Jag var den coola tjejen i guldjacka eller nåt sånt och Jullan var den vindögda. Mohahahaha.

Snart kommer Julia och Cissi hem ska bli sjuuuuuukt kul
Här är planerna för sommaren och en del viktiga datum:
14:e Maj spoon fyller år och vi firar?
23:e Maj Min studdefest som blir lyckad
30:e Maj STUDENT
Det hela fortsätter med lite fler studenter veckan efter
14:e Juni jag fyller år och vill gå på grönan
15:e Juni Bjärt och jag har gemensamt krocket/kubb-party vid ängsan
resten av Juni spenderas med grillning, öl och förhoppningsvis min nya segelbåt :D:D Sen ska jag dra till kroatien, wiiiiiiiiie och sen drar favoritganget till fbo. Ser framemot att Jullan och Spongan ska med :D:D:D:D:D:D

Kommentarer
Postat av: jullan

jag var ju fettcool i mellanstadiet!

2008-05-09 @ 12:16:32
Postat av: ci

jag langtar efter din studentfest! jag hoppas jag ar bjuden?!

2008-05-09 @ 12:21:43
Postat av: Lovisa...

Jag hade också ove som slog sig själv! Han e ju helt underbar!!! gillar spec att han fik skav på brallorna...

2008-05-09 @ 22:48:28
Postat av: Jempen

Det känns väldigt fint att du har börjat blogga igen. Mer blogginlägg tack.

2008-05-13 @ 21:54:31
Postat av: Jempen

Det känns väldigt fint att du har börjat blogga igen. Mer blogginlägg tack.

2008-05-13 @ 21:54:49
Postat av: J

Känns också fint att det av någon anledning kom två likadana inlägg från mig.

2008-05-13 @ 21:55:30
Postat av: malin

hej jag är din bästis :D

2008-05-16 @ 11:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback