Rädsla

Jag är egentligen ganska orädd. Jag är inte rädd för mörka skogar (bortsett från älgarna i den) eller ensliga mystiska hus. Det är överskattat att kolla på skräckfilm för jag blir aldrig rädd. Spindlar och spöken skrämmer mig inte heller och helt ärligt tror jag faktiskt att jag skulle överleva även om en gädda bet mig i foten när jag simmade. Älgar, fiskar som bits när man simmar och galna katter är inte rädsla på riktigt. Jag är rädd för två saker, först är jag rädd för cancer (jag hatar cancer) och sedan är jag rädd för att vakna upp och inte vilja leva längre. Det är jag nog allra räddast för, att bli deprimerad och inte kunna känna någon mening eller glädje med att leva. Men det finns egentligen ingen mening med att gå runt och vara rädd, ingen av de 2 sakerna går att göra något åt. Även om jag önskar att det fanns ett botemedel mot cancer så att den kunde få brinna i helvetet!
Om ni vill veta den största fördelen med att jobba hela tiden så är det att man slipper tänka så mycket. Mörka och jobbiga tankar hinns helt enkelt inte med.. Med sedan är det klart att man inte kan fly helt heller.
För att bli lite lite gladare tänkte jag lägga upp några bilder på mina kärlekar genom tiderna:

1. Den självklara första platsen innehas av David Beckham. Kärleken var brutal, så stark att den lever kvar lite lite granna än idag.


2. Jack Dawson i Titanic. Alla tjejers våta dröm. Min kärlek till Jack kommer aldrig dö ut!!! Varför var du tvungen att dö
!? Snyft
3. Anders Svensson blev den tredje riktigt starka kärleken som dök upp efter fotbolls-vm. Mycket oklart än idag hur jag tänkte. Pirret i magen har dött helt.
4. Jess i Gilmore girls. Kärlek över flera år. Fett het alltså!

5. Okej så Jess i Gilmore girls kan ha varit den första riktiga "tv-seriekärleken" men Seth Cohen was the shit alltså! Detta är killen som satt uppklistrad på alla väggar i mitt rum, jag hade tom en nästan 2 meter hög plansch på hela honom. När jag tänker på hur soft Cohen är så börjar det nästan kännas som kärlek igen!

6. Nu kommer vi till mannen med stort m. Mannen som för all framtid äger en bit av mitt hjärta.


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Och vem är nummer 6??


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback