hejsan

jag lever även om man inte kan tro det. Gör som jag alltid gör på sommaren, är på åland med mobilen avstängd och för en ytterst liten kontakt med omvärlden. Men idag är det dåligt väder så jag satte mig vid datorn. Har suttit här och ägnat mig åt meninglöst surfande i alldeles för många timmar nu, börjar nästan få allvarliga men så jag ska strax gå ut och jogga. Har förresten bakat kakor åt Kajsa också, hon är typ sjuk så jag erbjöd mig att ta hand om henne. Är inte världens bästa på det men ändå.. btw så är det Falsterbo-veckan, avis på alla som redan är där men jag ska nog ner dit till helgen. Falsterbo äger för er som inte visste det! Annars så är det rätt varmt i vattnet så jag kanske också måste ta mig ett litet bad senare, solen börjar snart titta fram här och det är nice. Mina kussar kommer snart hit till åland snart också så jag ska tvinga dom att spela poker och badminton. Är en oupptäckt talang på b-ton faktiskt, ägde både min brorsa och nisse häromdan. Känns bra att vara bäst på något!
Häromdagen sa Kajsa:
-Alltså dina föräldrar behöver ändå inte känna sig helt misslyckade, eftersom dom har Niklas liksom.
-Jaha jo så är det väl, säger jag och känner mindre bra.
-Men alltså du är ju också bra på jättemkt, säger Kajsa och försöker vara snäll.
-Som vadå, frågar jag (garvar även lite)?
-Ja men du är jättebra på att vara Lotten!
Och det kändes faktiskt som det bästa jag någonsin fått höra, det är ju fett asabra på att vara svinbra på att vara sig själv! Håller ni inte med? Dessutom så poängterade Nisse att det är mer än ett heltidsjobb att vara mig.
- Du är så mkt liksom, så det krävs ju en del av dig.
Allt är väldigt sant, det är typ ett heltidsjobb!
Men nu måste jag gå för katten släppade precis in en råtta eller typ en fågel. Någonting som piper hjälplöst och ser väldigt grått och slemmigt ut. Det sprutar blod överallt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback