Ibland så

funderar jag på varför man överhuvudtaget bor i Stockholm? Visst finns det en massa saker man kan rabbla upp på den frågan, det allra viktigaste är väl att det är den enda platsen i hela Sverige där man inte behöver dö av lappsjuka. Men jag ställer mig frågan i samband med att jag letar efter någonstans att bo och då glider jag väldigt lätt in på andra ställen, oftast hästgårdar och gamla skolor i Skåne. Visst att Skåne inte är jättebilligt, speciellt inte typ österlen och sånt men alltså den här gamla skolan är väl heeeelt wonderful? Och priset (1,5) är också en dröm. Billigare än den minsta ettan inne i stan!!! 


Eller den här för 1,7:


Idag fann jag ett ställe som verkar vara riktigt billigt: Värmland! Tyvärr så avskyr jag Värmland. Det är nästan lite oförtjänat börjar jag tycka, det var nämligen så att det kom en ny ridskolechef till vår ridskola när vi var typ 15 år och man kan väl säga att ett krig startade och hon blev nog också lite oförtjänt ogillad (läs hatad) och hon var från Värmland så därför så blev värmland, speciellt Torsby, det värsta stället på denna jord. Måste bara påpeka att jag så här på äldre dar har insett att ridskolechefen är väldigt trevlig och jag tycker nästan lite synd om henne, hur lätt kan det ha varit med 10 hormonstina tonåringar som dessutom kallades mini-maffian (skräckinjagande bara det) och som trodde att dom ägde stallet? Men åter till Värmland så har jag börjat släppa lite på mitt hat för detta ställe och nu hittade jag faktiskt en del hus jag kan tänka mig:

Älskar tegelhus och det här är ju asacoolt och så stort att mina vänner kan bo med mig!!!


Och det här huset är ju heeeelt sjukt idylliskt, är på väg att börja gråta när jag ser det här!! Får sjuka Astrid-feelings!!! Allt som saknas är att Lotta på bråkmakargatan landar i min syrénbuske när hon försöker lära sig cykla! Blod på hennes födelsedag och allt!

 
Mitt favorithus nr 1!! Så himla vackert att jag nästan dör! Vill ha!

Och alla husen kostar under 2 miljoner, det sista kostar liksom 1 mille!!!! 1 mille liksom det är helt sjukt! Vill gå bananas och ringa och bara köpa det helt osett!!
Fast jag har inga pengar alls.... Och vafan ska man göra sen när man köpt det? Vad ska man leva på? Hur ska man hålla livsglädjen uppe? Nu vill jag egentligen säga något om att jag är fascinerad av hur folk ens orkar fortsätta leva om man bor i Värmland men det är för barnsligt, måste överge sånt nu och dessutom finns det ju bevisat att folk faktiskt kan leva t.om på de mest ensammaste, uddaste och mest deprimerande platserna i detta land. Kanske är det så att dom faktiskt är lyckligare för att dom vet vad som är viktigt i livet på ritkigt! Och vi är idioter som jagar efter status och pengar i storstadshetsen. Eller så är alla människor olika :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback