Genvägen

Jag önskar verkligen att jag kunde skriva något roligt, spännande eller åtminstone lite lite intressant men just nu är det mest intressanta som händer att jag steker två sparrisar som jag sedan tänkte inta.
Har i allafall haft två roliga dagar för först var vi hemma hos Josifer i Högdalen. Hon bor förresten på en balkong. Vi åt middag och det var väldigt fint att träffa Spongan och Mannica också men kanske finast av allt var att Madde var med och hon är adlig. Af ström liksom.
Igår spelade jag, Catpower, José och Nils fia med knuff och jag var rätt så skoningslös om man säger så. Fia med knuff är verkligen ett himla roligt spel och förmodligen är det just detta spel jag kommer ägna större delen av min pension till. Ser en bild av mig själv som en rätt cool mormor i sina bästa år som spöar sina döläckra vänninor i Fia varje helg. Nu längtar jag nästan sextio år framåt i tiden!
Efter Fia-spelandet drog vi till Ica kragsta och hyrde film. Josse vill alltid alltid se kriminalfilmer typ beck, wallander. Vet inte om hon typ drömmer om att bli polis eller nåt men den här gången gick hon i allafall med på att se en helt vanlig thriller. Det blev Snarveien (genvägen på svenska). Den var lite konstig vilket man får räkna med när man hyr en norsk film men skulle ändå rekomendera den om man vill se lite rysligheter. Var lite rädd hehehe och jag brukar aldrig vara rädd för skräckfilmer men den här passade mig! Men poängterar återigen att det var en väldigt konstig film. Norrmän är inte riktigt friska!


Idag har jag varit och "badat" med Mallan, Cp, Nisse i Åberga. Först väntade vi i typ 2,5 timme på CP som är så sjukligt trög och seg. Men vi hann äta sex glassar medans vi väntade. Ploppstruten får nog 3 av 5 möjliga. Rätt god alltså :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback