funderat på en grej

I Norge åker ungarna längdskidor hela dagarna. I allafall om mina säkra källor stämmer. På dagis och sånt springer ungarna ut och slänger på sig skidorna och sen åker dom runt runt runt hela dagen. Och Norge är bäst i världen på längdskidor. Är ju rätt uppenbart att träning ger resultat. Som Ingmar Stenmark sa:
Jag vet inte mycket om tur, det enda jag vet är att ju mer jag tränar desto mer tur har jag!
Tycker han är klok. Men för att återgå till det jag ville ha sagt är att jag tycker att Sverige borde storsatsa på nån sport, säg t.ex ridning. Om varje skola har lite ponnysar och sånt som ungarna rider varje rast så kommer vi bli värsta hästbäst ju!! Alla skulle bli som RGB :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback