Bantningsförsök 987

Sen jag gick i nian har jag bantat ungefär en miljon gånger. Inte bantat utan snarare startat att banta och sedan slutat någon gång samma dag. Jag borde nästan vara lite känd för alla mina bantningsförsök! Fast en gång har jag lyckats och då bantade jag bort ca 20 kg så jag behöver inte känns mig misslyckad. Som den sanna bantningsexperten jag är så kanske det skulle passa fint med ett litet råd eller två:
1. Läs gärna min förra blogg
http://boyyen.blogg.se/ som handlar mkt om (misslyckad) bantning från en tid som mest bestod av missbruk av både mat och våra bästa år-tittande. Deprimerad tror jag det kallas.
2. Move your feet people!!! Min expertis säger mig att det, tyvärr, inte finns några genvägar. Det går inte att bara banta lite granna, man måste byta matvanor och rörelsemönster eller vad man ska kalla det. Och motion är underbart! Man mår så sjukt mycket bättre både fysiskt och psykiskt och dessutom så sägs det att man får bättre självförtroende av att träna och dessutom blir man sjukt mycket piggare. Jag tror helt enkelt att hela livet blir bättre av att träna!

Men ett alternativ till bantning är att bara vara asnöjd med sig själv vilket är en sjukt bra idé men om inte det går så ta gärna del av ovanstående tips!

Nu vill jag återgå till rubriken även om det egentligen inte var ett bantningsförsök. Däremot var det ett försök att sluta äta socker. Jag fungerar helt enkelt så dåligt att jag inte kan äta lite granna, det är svart eller vit, all or nothing. Så när jag väl äter godis och sånt så går jag all in och äter tills jag spricker i flera dagar tills jag lyckas återuppta mitt sockerfria liv. Och när jag sen bryter det så ja då släpper all självkontroll och det mesta av det bästa slinker ner. Igår hade jag då min första sockerfria dag vilket ledde till huvudvärk men annars klarade mig förhållandevis bra. Tills kvällen för då kom min abstinens och när jag gick förbi en påse med kanelbullar var jag helt enkelt tvungen att trycka in en kanelbulle och svälja den i en enda tugga. Kände mig som en tjuv men ingen såg för det gick ju av bara farten. God kanelbulle men jag tar nya tag i dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback