moraliskt dilemma!

Idag gick jag in på Ica med bonuschecken i fickan. Det var dags att köpa massvis med tamponger! Inte för att jag egentligen är i så stort behov av massvis med tamponger men jag resonerade så att antagligen får jag någon gång användning för dom (och så kan man låna ut till vänner) och bonuschecken har ju ett bäst före datum så varför inte passa på när jag ändå hade tid? På Ica träffade jag Carl D och jag insåg genast att jag inte kunde köpa tampongerna. Han hade ju självklart tyckt att det var ytterst märkligt och obehagligt om jag handlade tamponger för typ 150 spänn. Har inte riktigt koll på priser och sånt men det borde ju rimligen vara några askar = Carl D tror att jag blöder mängder, typ 1 liter om dagen. Vill egentligen inte vara någon fegis men vill ju inte heller behöva stå och förklara att jag inte är värsta mensbarnet och minst av allt vill jag ju att Carl D ska behöva fundera på mina mensproblem varje gång vi ses. Dessutom vet jag ju av egen erfarenhet att om Calle någon gång skulle se en använd tampong liggandes på gatan eller typ i tegelbaren så skulle han självklart relatera det med mig och helt enkelt konstatera att: -Jaha Lo verkar ha tappat sin tampong.
Och det vill jag ju absolut inte!!!
Det blev alltså inga tamponger utan istället ryckte jag i panik till mig en blodpudding (måste ju köpa nåt liksom) och så närpå även en Wendytidning men hann stoppa mig själv i sista sekund. Det är okej att köpa Kalle Anka eller Fantomen men inte tecknade hästtidningar. Då tror folk verkligen att man är pedofil!!!

Mullan i min soffa. Läsandes en Wendy. <3


Men förövrigt vet jag att just det där med relateringsbiten stämmer 100 procent! Som en gång hemma hos Malin när man inte kände Bjärt eller några av hans kompisar, då var det en som glömde att spola och en bajskorv låg kvar. Det var Makkan som inte spolade. Varje gång man såg en bajskorv nånstans så tänkte man bara att "jaha Makkan har varit framme. IGEN!"


Kommentarer
Postat av: Linda

Hej. Kan du ta dig tid och rösta på fyra body/pyjamas jag designat. Det tar inte lång tid alls, bara några sekunder. Skulle vara så snällt om du kunde göra det :) Ska bli mamma i slutet på maj och detta gör att jag har möjlighet att vinna tre månaders blöjförbrukning.



http://www.libero.se/Default.aspx?id=1995&contributionId=238506



http://www.libero.se/Default.aspx?id=1995&contributionId=243023



http://www.libero.se/Default.aspx?id=1995&contributionId=242255



http://www.libero.se/Default.aspx?id=1995&contributionId=237867



Tusen tack om du tog dig tid :)

2010-04-19 @ 14:25:28
URL: http://lindahk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback