Klubben för gående kvinnor

SarahB och jag passade även på att planera några framtida gångturer b.la runt rönningesjön, längs roslagsleden och några turer runt Djurgården. Vi har alltså skapat en klubb eller förening där man helt enkelt bara går och går och går. Det viktigaste är att ha trevligt på promenaderna men man ska helst också spåna lite framtida affärsidéer och prata om en del andra viktiga saker. Utvecklas lite mentalt liksom. Jag har ju påbörjat tillverkningen av en ny kokbok/diet. Den ska heta typ: 1 dl självförtroende, 2 msk utstrålning, 1 liter livsglädje och 3 minuter skrattattack = snygg
Måste finslipa titeln lite men dieten går helt enkelt ut på att man inte ska behöva vakna varje morgon och fundera på hur man ska äta för att gå ner i vikt = för att känna sig snygg. SNYGGHET SITTER INTE I KILON. Kokboken kommer alltså mer innehålla råd om hur man jobbar med sig själv för att känna sig snygg och bra varje dag, oavsett vad man äter eller inte äter. Sedan kommer det finnas en del recept på lite nyttigheter (goda och enkla).
Det här är i allafall det jag sysslar med just nu, att inte fokusera så mycket kring bantning utan istället jobba med hur jag ska kunna leva varje minut av mitt liv fullt ut med gott självförtroende och slippa ha någon slags mat/bantningsångest. Självförtroende ska som sagt inte ha något med kilon att göra. Det finns så många kvinnor som lyckas lura sig själva till att känna sig fulare än vad dom är så då måste det gå att göra tvärtom, att lura sig själv till att bli snyggare!!
Jag tycker att det är världens bästa oskrivna dietkokbok och det borde ni också tycka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback