Kalldusch

En sak jag brukar fundera ofta på är att när jag ska måla något brukar jag ofta göra det hemma hos nilwi för det finns så himla bra målarmöjligheter där. Nu står då min otroligt fina turkosa målarfärgsburk på hans rum så först går jag och hämtar den och bär den sedan genom köket och ut genom dörren. Det jag nu ofta funderar på är ett hemskt skräckscenario: jag tappar burken í köket och på det fina trägolvet ligger nu 1 liter turkos målarfärg. Snacka om kalldusch!
Brukar ta upp det här med Cattap och Sarah och vi mår alla så dåligt av att ens prata om det här så det är nästan omöjligt. Men CP har i allafall klart för sig vad hon skulle göra om detta skedde: Hon skulle ta en matta och lägga ovanpå färgen, hoppa ut genom fönstret, springa hem och aldrig mer höra av sig.
Själv skulle jag fejka en hjärtattack, koma eller typ en svimmning, lägga mig själv bredvid, eller kanske t.om i målarfärgen och ligga där blickstilla tills någon hittade mig och tyckte synd om mig. Ingen skulle ju kunna skälla på mig även om husägarna helst skulle vilja slippa att ha 1 liter målarfärg på köksgolvet. Men man lämnar ju verkligen ett minne efter sig.

Kram Ha Lo Mi (nytt smeknamn från Fruttan, tack älsklingen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback