efter veckor i ide

har återigen bestämt mig för att göra en come back, storslagen, och helt enkelt uppdatera likt en mentalsjuk patient av de grövre kalibrerna.

Vill i allafall berätta för er alla att min mobil är ur funktion, har glömt några räkningar och efter det har jag egentligen tusen saker att förtälja men jag kan berätta om något som hände väldigt nyligen, nämligen igår!
Det var så att jag hade varit hemma hos Niwi och när jag sen åkt hem heeeela vägen till mig insåg jag att jag glömt mina hemnycklar där på den lantliga farmen. Suck pust stön! Fågelvägen bor vi rätt nära men man måste tyvärr åka runt hela kyrkbyn för man får inte åka bil längs motionsspåret. Förrut kunde man åka genom en liten skogsväg vid IP som var helt utmärkt. Gar gjort en väldigt fin kartbeskrivning för att ni, mina kära läsare, ska kunna förstå er på min enorma frustration.



Jag stod redan med bilen nere vid IP, precis där det står Stop för jag tänkte att herr nils kanske hade mina nycklar och han spelade tennis vid IP men han hade ju inte nycklarna så jag ville nästan gråta, särskilt när jag tänkte på att några stenar skillde mig och skogsvägen som tar mig fram på 1 minut i jämförelse med tio... Nu kommer vi till det som är spännande, i min upprördhet flyttade jag helt enkelt dom här sjukt stora stenarna åt sidan så jag kunde åka igenom. Att det tog ca tio minuter och åsakade mig mycket svett, skador och smutsiga kläder bekom mig inte så mycket då för jag hade öppnat dörren till himlen!!!! Var jättelycklig. Extremt lång berättelse bara för att få er att förstå min lättnad och glädje. Ska ta kort på stenarna så ni får se!



Idag ska jag i allafall ägna min tid åt att plocka svamp. Tänkte kanske ha en liten snabbgenomgång här i bloggen hur man ska förbereda sig och sen gå till väga. Mini-Svampkurs helt enkelt! Vet att Melina Em gärna ser att jag bloggar om skog och natur :)

Men först av allt ska jag powerwalka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback