Tjenixen

Hittade några roliga berättelser som jag har skrivit back in the days. Här kommer ett kapitel som jag tycker är bra, så bra att jag nog ska fortsätta skriva på den boken. Eller ni andra får avgöra.

Kap 3.

På ett diskotek i närheten dansar Surray och Elfis.
- Vad ska du göra imorrn? Jag tänkte shoppa så du vill kanske hänga med, säger Surray mellan lite salsasteg.
-Jag är lessen Surray men jag ska vara med Lorrane.
-Lorrane och Lorrane. Du vill väl hellre vara med mig?
-Jo men Lorrane är också min vän.
-Suck, jaja. Men jag varnar dig bara, du vet inte vad hon kan ställa till med!
-Varför hatar du Lorrane?
-Det vet du! Hon tycker bara att hon är e så bäst och snyggast.
-Men det tycker ju du med!
-Det e skillnad. Jag är bäst och snyggast.
-Ja men......
-Förresten måste du banta.
-Ja jag vet men...
-Inga men! Minst 10 kilo om du vill bli modell, 5 om jag ens ska våga visa mig på stranden med dig.
-Men så tjock är jag väl inte?
-JO!!!
-Men du har väl sett tjockare människor?
-Njaaaa......
Elfis blir väldigt ledsen.

Vad tycks??

Hittade även en annan bra "story" som skrevs av mig och en vän nån gång under mellanstadiet.

Kap 1.

-Nu är vi framme, sa pappa.
-Åh vad stort och fint det är, sa jag lyckligt.
Jag och mina föräldrar och mina 2 yngre systrar Britta och Yngvalill skulle flytta till en stor gård och starta ridskola.
- Vi behöver stort hus nu, sa mamma, när vi ska ha ett till barn och allt.
-Nu får du föda det, sa pappa.
Det fick oss alla att rygga bakåt.
-okej, imorgon, jag lovar, sa mamma och stönade.
-Nej nu! Hör du dåligt satkärring, skrek pappa argt. Jag som betalar för maten vill att du föder det nu!
-Okej, sa mamma.
-Kolla det kommer, skrek Britta.
-Gullig. sa Yngvalill.
-Jag vill att den ska heta Helena Flena pisser man, sa jag.
-Nej hellre Sven-Ingvar, sa Yngvalill.
-Där kom det, sa hela familjen glädjestrålande!

Kap 2.

Barnet hade kommit och jag hatade det. Den var ful och snuskig. Den försökte para sig med mamma.
-Skärp dig snorunge, försök inte ta min fru ifrån mig, skrek pappa och slog upp Sven-Ingvar.
Jag skulle kanske bli mamma åt det nya barnet och flytta ifrån mamma och pappa.
En dag på stan träffade jag en jätteful gubbe som jag blev kär i på en gång. Han flyttade hem till mig och Sven-Ingvar. Han var lika gammal som min morfar men jag älskade honom ändå.
Han frågade om jag ville älska med honom. Det ville jag. När vi låg där kom Sven-Ingvar in och störde.
-Han kan också få vara med, sa mannen.
-Aldrig, sa jag och gick på toa.
När jag kom tillbaka in i rummet låg Sven-Ingvar och mannen  under täcket.
-Fy fan, sa jag och hoppade ut igenom fönstret och dog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback