En sak få människor visste

Melina Em och jag gick ju i samma klass i ettan. I Grindtorpsskolan, montessori. Tyvärr tyckte varken rektorn, vaktmästaren eller Mullans mamma att den här typen av utbildning passade henne så hon bytte tyvärr till vanlig klass och en annan skola :( Jättetråkigt. Men vi hade i allafall kul ett år. Melina var mega cool och drog tag i mig första dagen och ja det var då jag öppnade dörren till coolheten. Tack Emmet!
Nu till historien om Crazy-Mell. Vi hade en koja på skolgården och M var en självklar ledare. En dag sa hon:
- Här är toan, och så satte hon sig precis nedanför ett fönster och sket och torkade sig med lite löv. Vi andra, jag och Emma, tittade chockat på. Nästa dag var det dags för nya upptåg. Emma och jag blev strängt informerade om att ta med oss pengar. Emma tog med en 100-lapp, jag en tia och M ingenting. Melina, cool som hon var, kilade genast iväg till Täby C, som låg precis bredvid, på rasten. Att gå till täbban vågade inte ens sexorna göra (undantaget var väl jag i sexan då hehe). Tillbaka kom hon med en servis, godis till mig och henne och ett glatt humör. Tyvärr kom även Emmas mamma till skolan lite senare med ett inte lika glatt humör för Emma hade sparat till den där hundringen i ett helt år!!
En annan galen grej Melly och jag ägnade oss åt var att slå in lera i packet och ge till sexåringarna när dom satt i samling. Dom började ofta gråta. Minns även när jag skulle bli lärd lite livsviktiga saker, då tog galningen en björksly och började jaga en asiat över hela skolgården. Till slut så bröt en lärare det hela.

Jag och Mullan på skolans midsommarfirande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback