stunden är kommen

då jag tänkte blogga ikapp om allt som hänt. Kanske inte allt men det mest väsentliga.
Idag när jag kom hem ringde det en man som på hackig svenska söker min mamma så jag ropar till morsan som undrar vem det är.
-En invandrare, kriker jag tillbaka.
Det visade sig sen vara min mammas gamla fästman från Åland, dom snackade väldigt länge, jag lyssnade med spänning och sen så kom pappa hem och undrade vem mamma snackade med så länge och då blev jag genast på lite retigt humör och sa att det är en gammal ex-pojkvän som ringer och vill ha tillbaka mamma så här precis innan alla hjärtansdag. Farsan brydde sig ungefär noll, anade nästan en sorts lättnad när han insåg att han skulle få göra precis som han vill resterande delar av livet. Sen la mamma på och jag fortsatte att vara jobbig genom att påpeka att det var vääääldigt konstigt att han tänkte på mamsen dagen innan alla hjärtansdag eller var det för att det är fredagen den 13:e? Grävde även väldigt djupt i vad som hände i förlovningen och hur känslorna skulle bli om han såg mamma och pappa ihop en vacker dag? Var det även så att vissa känslor väcktes till liv igen genom det här telesamtalet?
Ja och så fortsatte det typ så tills jag tröttnade och istället började diskutera familjerelationer där det kommer fram att min mamma inte tycker att det är så konstigt/sorgligt om syskon tappar kontakten. WHAT LIKSOM? Hallåååå syskon är typ det viktigaste och bästa man har och förhoppningsvis håller min brorsa löftet om att hans ekonomi även kommer gynna min i framtiden vilket i försig kan bli precis tvärtom. Han kommer inte ens behöva låna pengar av mig, han kommer få pengar!!! Är man från sthlm så är man....

Ska söka upp mina kusiner som jag tydligen har, mamma hade nån slags halvsyster, dom pratar inte längre för hon är död och mamma är dålig på att kontakta döda. Eftersom dom bor i Götet tycker jag att det är viktigt att jag kontaktar dom innan nästa helg, annars skulle man ju typ kunna hångla med sina kusiner helt ovetande om att man är kusiner.
Gbg-grejen är även lite sjuk för Louise Rocco stod på kö till Gothia och så ringde dom och sa att vi fick rum och då skulle jag bara ändra namn från Lollo till mig men då fanns redan ett rum bokat i mitt namn. Antingen har jag jättesjukt nog glömt bort att jag bokat eller så tar dom bara förgivet att jag ska dit?! Horse shows har alltid varit en favorit.
Träffade även en gammal ridpolare, väldigt mycket äldre, som blev oerhört chockad när jag förklarade att det inte är själva hästtävlingen som lockar utan snarare baren.


Kommentarer
Postat av: ...

en dag???

2009-02-16 @ 06:24:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback