Hejsvejs

nu är jag äntligen hemma i tbkbyn igen. Det var exakt 5 dagar sen senast och jag har längtat! Måste ändå erkänna att det känns lite trist att missa en hel dag på jobbet!!!!!  F och jag diskuterade en del olika scenarion som kan uppstå:
*Henrietta/Beata (ingen vet säkert vad hon heter) kan hångla upp snygga killen som kanske heter Adam. Henny är jätteflirtig så det kan verkligen hända! 
*Pakistanska kvinnan kan svimma av undernäring eftersom hon fastar och efter det bli överkörd av Anders (killen som är kär i mig). Han kör alltid för fort på lagret och jag som alltid nämns i samband med lagar/rättvisa mm. tänker se till att han drar ner på hastigheten så inga olyckor sker. Är inte bara platschef utan även säkerhetsansvarig. 
Ja och sen finns det typ tusen miljoner till saker som kan hända.
Igår var det otroligt hett, framförallt mellan mig och F då vi hamnade i en del laddade situationer. Det blir så när man jobbar tätt ihop på obekväma arbetstider.
Nästa vecka måste vi verkligen samla in pengar så att vi kan köpa en mysig filt. Vi har en del olika alternativ:
1. Jag lånar 1 krona av alla som jobbar på lagret och sedan gör Fruttan samma sak. Skulle i bästa fall få ihop 50 kronor så den idén håller inte hela vägen.
2. Jag samlar in pengar till Ole Gees (chefen)  födelsedag i augusti nästa år.
3. Jag samlar in pengar till en avskedspresent till Ole Gee eftersom han ska sluta. Det här alternativet kan dock sätta mig i en lite jobbig sits eftersom han inte ska sluta.
4. Jag samlar in pengar till en födelsedagspresent till Fruttan. Vet ej om folk känner sig så insatta i hennes födis men det vore fint.

Nu ska jag även berätta om våra tacksamhetslistor. Man gör en varje vecka eller så ofta man känner för det.
Här är förra veckans (Malin hade pms och deltog ej)

Jag är tacksam: 

Francesca

- att jag inte är utvecklingsstörd
-att jag inte är från Finland
- att jag inte föddes med hår över hela kroppen som vargmänniskor

Lo

- att jag inte är 90 år
- att jag ej har barn
- att jag inte föddes med två ben som sitter ihop hela vägen ner till vaderna (sjösjungfruben)

Melina

- att jag inte föddes i Drammen
- att jag inte delar garderob med polska grannfrun
- att mitt arsle är hårt som flinta

Den här veckan är vi tacksamma över följande:

F: Att Lo kallar mig Sessan
Att Adam (snygga killen på lagret finns)

Melina: Över mitt jobb (skulle bli förkrossad vid avskedning)

L: Att Adam förgyller vardagen på Otra och ger vårat arbete mening.
Att jag ej upplevt sommaren när Jesus gick på vattnet.

Malin: Att Frida (en svensk granne) gick hem till sig efter att jag ljugit om att jag hade feber och andra sjukdomar så att hon skulle gå.
Att jag får ragg på jobbet
Att jag inte jobbar på McDonalds.


Dagens present är ännu fler listor!!!! :D:D:D

Städer man ej vill bo i:

Melina

1. Eskilstuna - dialekten är vidrig, har dåliga fjortisminnen därifrån.
2. Borlänge - borlängebosatta sysslingarnas bilder på facebook visar bilder på flator, runt om i hela stan.
3. Gbg - tål helt enkelt inte den här staden
4. Umeå - Folk är fucking jävla galna som flyttar dit för att plugga. Hatar folk som tycker snö är mysigt.
5. Enköping - Elin Lanto kommer därifrån


Flator i Borlänge




Malin

1. Karlstad - ligger i Värmland
2. Arvika - ligger i Värmland
3. Linköping/Norrköping - hemsk dialekt
4. Örebro - bor turkar där
5. Hässleholm - bor turkar där



Enbart skog i värmland



Lo

1. Karlskoga - staden som gud glömde. Finns det butiker där?
2. Arboga - visste inte ens att stället fanns, borde tas bort från kartan
3. Hässleholm - besök staden för "obehag" buuuhuhuhuhuu
4. Haparanda - ligger absolut inte centralt och att bo bland björnar, älgar, samer, finländska flyktingar som gömmer sig uppe i vildmarken kan absolut inte vara hälsosamt. 
5. Ljungby - vet ej om beskrivning är nödvändig. Får rysningar! Förstår alla er ljungby-bor som tar livet av er. Gud förlåter er!!! <3

Karlskoga C



Städer man vill bo i:

Francesca´

1. Sthlm - the capital of scandinavia
2. Visby - det är sthlmsveckan där
3. Båstad - Tennisveckan med många stockholmare
4. Tar livet av mig
5. Ligger död och begraven i en kista


Vår lägenhet har blivit något mysigare men Mallan och Mu tycker att det ser ut som en porrstudio. Dom är bara avundsjuka för att dom inte fick vara med och inreda.


Har även satt upp lite teckningar som jag har fått av barnen på skolan <3 Saknar


En katt följde med mig in häromdan så nu är den så gott som vår. Men jag vågar inte lämna den ensam hos oss eftersom vi har en guldfisk och dessutom är jag osäker på om man kan få fängelse för att låsa in folks husdjur hos sig.

Här är kissemisse med 4 namn:
Hello Kitty
Aristo Cat
Smelly Cat
King Louie

Just det norrmän har helt galen klädstil, lite 90-tals inspirerat. Gåsjackan är ny där. Jättepoppis. Här får man tips om den i en modetidning.


Nästa helg är det dags för utgång i Drammen. Vi har redan förvarnat folk i lunchrummet. Alla från jobbet lär ju dyka upp :D Snart har företaget även bowlingfest. Snackas mycket om bowlingen på lunchen!

Det är här den händer nästa Lördag!! Galet? -Jag vet!


Här är också en bild från en av mina kyrkogårdsvandringar. Det är mitt fritidsintresse i Drammen, att gå på kyrkogårdar i
mörker. Önskar att ett spöke kom och livade upp livet lite grann. Det skulle vara bättre än gröna lund att bli jagad av ett vitt tygskynke hela vägen hem.


Mullan är snäll och stoppar om mig och sätter min obligatoriska nattlampa över mitt huvud (är mörkrädd)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback