imorgon är en ny dag

Från och med imorgon börjar mitt nya (HÅRDA) liv. Jag har bestämt mig för ett konsumtionsstopp! Visserligen är jag väldigt mycket för det här med att konsumera, det är ju bra att pengarna cirkulerar lite, men jag får helt enkelt hoppas på att alla andra människor håller igång rejält. Nyligen inhandlade jag en tidning vilket kommer bli den sista på länge för tidningar är absolut förbjudet att köpa tills julafton för efter det ska jag ligga i sängen i min nya pyjamas som jag fått i julklapp och läsa massvis med tidningar. Men just nu får jag inte köpa en enda. Inte ens fredag, sofis mode och blablabla. Den här veckan har jag alltså en liten tävling med mig själv om att göra av med så lite pengar som möjligt. Jättekul :D Om jag lyckas ska jag köpa ett par skor tänkte jag, om 2 veckor. Ibland är livet hårt...

Har som tur är inte legat helt på latsidan utan kommit på en plan som leder till mer julklappar. Jag nämner helt enkelt någon dag för mamma att jag skulle vilja veta massor av saker som hon önskar sig för att jag tänkte köpa massor av paket till dom varpå mamma kommer tycka att det är totalt onödigt och då svarar jag helt enkelt med en röst som närmast påminner om en ängel och med ögon som den sötaste hundvalpen någonsin: att det känns så trist när det ligger så få paket under granen i år så om jag köper massor så blir det ändå en underbar jul. Då är planen att mamma ändå bara vill att jag ska köpa typ två juklappar men däremot erbjuder hon sig att köpa typ 2000 så att det ändå blir massor av paket. Lyckosamt att ha bortresta syskon :)
Måste börja planera temat för årets julgran. Här är tre granar jag gillar:










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback