ojojoj nu är det bråttom!

Här sitter jag, hemma i Charles våning och tänker på hur mycket bra grejer jag redan hunnit gjort idag. Läste först ut en bok, laddade ner lite filmer och åkte sedan till Täby C för att köpa nya skor. Det hade kunnat bli en ren och skär mardröm eftersom jag aldrig hittar skor som jag vill ha (om dom inte har klackar höga som hus). Min mamma var med för att se till att det blev ett par normala skor, hon hatar dessutom höga klackar. Morsan tyckte typ att jag skulle köpa bergsbestigarskor som jag kunde ha på mig i New York. Men suck vi ska liksom inte på överlevnadskurs, nu snackar vi sex and the city-staden där det är fullkomligt normalt att powerwalka i Louboutins!



 Blev i allafall glad över nyheten att jag kan shoppa skor på barnavdelningen, då blir skorna typ 200 spänn billigare och då finns det mer pengar över till annat! Sen så blev det lite matshopping vilket för dom flesta hade kunnat vara en mardröm men inte för mig, neeeej för jag älskar allt som har med julen att göra och dessutom så kan jag en del bra knep: Man andas lugnt och uppskattar alla stressade otrevliga människor och om man mot all förmodan skulle bli svettig/varm så låtsas man inte om det.

Nu ska jag och Crille snart åka in till stan och shoppa lite julklappar och hitta ett par rutiga (mans)byxor a la Chuck Bass. Måste även besöka systemet och göra iordning det mesta inför mitt hetsätande på annandagen. Ska bjuda in en del vänner, i olika omgångar, att dela all julmat med. Planen är att gå upp, lagom bakfull och sedan sätta igång. Hitiils är menyn som följande:

Varm choklad med vispgrädde
Pepparkakor
Glögg
Lussebullar
Noblessechoklad
Knäck
Paradischoklad
Gravad lax
Potatis
Prinskorv
Köttbullar
Revbensspjäll
Brieost
Chokladjultomte

Ikväll ska jag hugga ner en gran i skogen, klä den väldigt fint, slå in mina julklappar, rimma, titta på sunes sommar och en underbar julfilm vid namn ensam hemma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback