Lotten lottar

Här kommer min nyaste idé, en frågesport där man sedan kan vinna lite grejer direkt från mitt rum!!!! Det första priset, för dagens frågesport, är en tavla med ett porträtt på mig i. Perfekt att ha med på resor eller att ha på sängbordet om man drömmer mardrömmar. Då kan man slå upp ögonen, se mig och pusta ut för då är man i himlen :)

Frågorna:

1. Vilket rike tillhör svampen:

1 djurriket
x växtriket
2 inget av dom

2. Vilket år anföll Japan Pearl Harbor?

3. 1995 gick en julkalender om en stjärna som lagt sig ned för att sova precis under en liten stad. Vad hette den??

4. Vilken serietidning får Lo ALLTID på julaftons morgon av sin mor?

5. Vad lagar farmor för mat till Bamse och hans vänner?

6. Vilken färg är Kalle Ankas bil?

7. Vad betyder det latinska ordspråket In vino veritas?

Reglerna är enkla, inget googlande!!!


Tillägnat Melina, en ensam stjärna på himlen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback