Jippiehoooooo julloooooooooooooooooooov

Äntligen får man lite behövlig ledighet! Nu ska jag verkligen bara göra sånt som man alltid gör på jullov, fast tyvärr kan man inte åka skidor eller pulka men ändå. Har ett litet dilemma som handlar om julafton, ska nämligen ha en väldigt fin men tajt klänning på mig dagen efter och den lämnar inte så mycket plats åt julmaten :( Min idé var ju då att jag köper hem allt det som man ska äta på jul, pepparkakor, alladinchoklad, lussebullar mm och svullar i mig det så fort jag kommit ur den här klänningen ungefär den 26:e December. Då kan jag käka prinskorv, dricka glögg och käka knäck tills det står ut genom öronen på mig. Ett annat alternativ, som en god vän till mig tipsade om, är att helt enkelt sätta på sig en annan klänning. Tufft val, det tål att tänkas lite på!

Igår så var jag först och tämjde en vild häst lite granna och sen så blev det en fin tripp till ÖB. Höll nästan på att komma försent till systemet också men som tur var så hann jag precis innan klockan blev tre. Efter det här så skulle det bli lite gossip girl men tyvärr så har ju dom här himla terroristerna fortfarande belägrat Täbys internet så då lackade man ju mest järnet och drack en bira i stället och hade en liten välkomstfest för familjen Smedman. Hade nog "glömt" att tala om för Crille att den skulle vara hemma hos honom men det löste sig och nu ska jag bara vara hans slav hela veckan, laga mat, städa, bädda sängen mm. Har t.om. gått med på att bli kallad Dorotha...
Hade ett litet invecklat bråk med en (jobbig) taxichaufför. Det hela började med att jag säger till Pelle: Livet är hårt, jag vet! Varpå taximannen lackar järnet och rövar bort mig och tänke våldta för att sen mörda mig och säger att jag kan absolut inte veta något om att livet är hårt för enligt honom kan man inte göra det om man är uppfödd i Täby. Ville verkligen bara mörda den här mannen som inte verkade förstå att livet kan vara hårt på andra sätt än ekonomiskt. Jaja kom tillslut hem till Charles och då var klockan halv fem och det var dumt av mig att inte tänka på att jag faktiskt hade kommit fram ungefär 60 min tidigare om jag bara gått dom få metrarna från tegel. Cattap och Crille var i allafall jättesura på mig och var jättedumma och jobbiga men jag kan förstå deras ilska lite granna så nu måste jag ordna en fest i deras ära. Blev dock lite sur på Crille när han imorse säger: Vi borde sovit i farsans säng istället så hade vi sluppit trängas. Men guuuuuuuuuuud säg det lite tidigare innan man måste klämma in sig tre pers i en pytteliten säng!!!!!!!!

Nu är jag i allafall väldigt imponerad över att jag har varit så aktiv, trots min sömnbrist, har tagit ner massor av julsaker från vinden och dekorert huset lite, gjort hemmagjord julkort som ser ut som ett bajshål men ändå och nu så ska jag åka till Boge och grille korv! Jättemysipysigt! Nästan så att man kräks....
Förresten var det jättekul när Cattap cruisade runt mig lite i hennes farsas coola bil, jag satt bak för att känna mig lite mer Chuckig och låtsades att jag drack lite whiskey. Catta tyckte i allafall att det var kul, det kändes som att hon körde en kändis på väg till rehab!
Vad blir det till middag är nu dagens stora fråga? Jag måste ju börja mitt hushållerske-liv buhuhu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback