älskar du livet?

Idag hände en olycka, den andra för dagen. Skulle bara dra in en liten snabbis på biblioteket innan skolan. Hittar en intressant bok, inser att jag inte kan låna den pga olämnade böcker. Är då tvungen att läsa den på plats. sen går några timmar, ca 5, och jag missar hela skoldagen. Men hann i allafall läsa ut 2 böcker.
Handlade mest om efterkrigstiden om öst och västtyskland. Och sen en mycket intressant bok om Raoul Wallenberg. Tydligen var det här med judepassen bara en täckmantel?! Pågick tydligen en massa större grejer under ytan. Måste ta reda på vad. Får lov att forska lite om det när jag blir journalist. Ska också skriva en bok om Vedatjejer, den nakna saningen om Elin k och sen ge ut min självbiografi.
Fint väder. Ska gå påskkäring snart

Drömde i natt att jag shotade vodka ur dricksglas. Och det smakade inte ens!!! Fy fan.
När min brorsa bodde i Ryssland fick dom vodka i ett dricksglas vid sidan om annan dricka till maten. Som vi har vatten har dom vodka. Han var tvungen att hälla ut den i blomkrukor och dylikt. Poor child.
Han ska jobba där i sommar så jag ska dra en tripp till Moskva tänkte jag. Och sen ut på landsbyggden där man bla kan köpa 20 liters dunkar med vodka för 30 spänn. om man dör på kuppen förtäljer dock inte historien. Kanske ändå skulle köpa och sälja hemme? Eller till 12 åringar i Fbo? Tål att fundera över.
Jaja efter Moskva blir det i allafall en liten tågresa till Sankt Petersburg och sedan Vilnius, Riga, Tallin, Warzawa och Berlin. Det ska bli feting najs. Funderar på transibiriska järnvägen. någon som vill hänka?
och eftersom ryssland är ett favorit land lägger jag upp lite bilder/resguide.

Här köper man billig vodka:


God mat:


Tbanan är vacker


Full med folk också ett plus




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback