Perfekt

Bland det värsta jag vet är när folk skriver Facebook-statusar som ska låta så otroligt perfekta, typ som "sitter invirad i en mysig filt framför brasan med ett glas rött och levande ljus. Älsklingen bakar scones i nystädat hus. Livsnjuteri på hög nivå" Typ såna statusar får mig att må dåligt. Förmodligen är jag bara avundsjuk för att folk verkar så bra på att städa och på att livsnjuta och för att jag också vill ha scones. Dock är det obehagligt att män bakar scones och att ordet älsklingen ens nämns.. Sedan vet jag ju också att allt är myteri, helt omöjligt att allt är så extremt perfekt! Mestadels är det småbarnsföräldrar som skriver så här och man vill liksom bara skriva dit lite saker som "sitter invirad i en nerdrägglad filt framför brasan, ignorerar att barnen gallskriker, och dricker ett glas rött. Älsklingen fiser och bakar scones (som jag kommer bli fet av) i ett hus som är nystädat tills imorgon då barnen vaknar och allt är kaos igen. Vad kul att barnen verkar ha kissat på sig i sängen och att min man är lönnfet. Livsnjuteri på hög nivå!"
Nu råkar jag dock behöva skriva om hur sjukt perfekt allting är. Ligger i min morgonrock i soffan med tända ljus och rökelser och lyssnar på lugna favoriter. Och jag har gått 1 mil och tränar 1 timme på gymmet. Och imorrn är det min favoritdag: gossip girl, en rolig lektion, boxning med cattap och Barca-Chelsea. Livsnjuteri!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback