Ibland

undrar jag hur det kommer sig att en dag kan vara så totalt obra men ändå inte dålig? En dålig dag kanske en massa jobbiga saker händer och jag frågar mig själv: varför händer allt mig? Karma just slaps me in the face liksom! En obra dag som idag händer ingenting dåligt överhuvudtaget men allting är bara grått (inte bara vädret). Jag hade en bra morgon och hängde med mina gamla arbetskompisar på Espresso House och det var mkt trevligt, garvade rätt mkt som vanligt. Men nu sitter jag här och känner hur allt bara är... beiget. Inte bläää utan beiget. Och nu blir jag asirri för att beiget är så konstigt! Samma sak med oranget. Hur stavar man egentligen beige och orange med ett t efter. beigt och orangt? Förvirrande.
Mitt beigea (ännu mer förvirrande) humör är tråkig. Livet är tråkigt. Hur kan en människa som vanligtvis vill ha allt när det kommer till precis allting helt plötsligt vilja ha absolut ingenting?!
Just nu önskar jag att jag kunde baka en vacker rosa tårta


Eller sy en rosa vacker klänning


Eller att jag kunde slå in hela världen i ett rosa glittrigt paket och allt skulle vara underbart fluffy och rosa och glittrigt. Och så lite Chuck Bass på det liksom.
Jag kanske iaf kan råka hitta ett par jättehöga ljusrosa skor som också råkar vara jättebilliga?

Eller så kanske min förening just idag bestämmer sig för att huset ska målas om och bli rosa?



Eller så går jag ut och joggar och lever i verkligheten? Tror precis jag har diagnostiserat mig själv: brutalt uttråkad.
Jag måste börja sysselsätta mig mer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback