En söndag som denna

Hade kanske inte jättemkt vettigt att bjuda på men det har väl söndagar sällan? Jag har iförsig gjort trevliga saker, varit på en visning och shoppat loss i stinsen med Jempa. Något som har förföljt mig lite idag är en doft/smak av stall, badrummet på visningen doftade jodopax (stod kvar länge och njöt) och något som vi provsmakade i stinsen smakade hästmat. 2010 var det året mina tankar började galoppera igen (skenat har dom alltid gjort) och jag börjar nästan fasa (och förtjusa) att 2011 kan bli året jag är tillbaka i sadeln igen! Det här har ju liksom varit HELA mitt liv, jag levde i den världen men sen så en dag tog det bara stopp, mitt hästjag gick in i väggen. Jag är glad för det för då upptäckte jag en annan värld, den som inte har ett piss med hästar att göra och det var ett underbart äventyr det med och just då i början så kändes det så otroligt fritt, härligt, lyxigt att kunna åka hem efter skolan och bara göra ingenting. Nu är jag så van vid det här livet och det känns inte längre som att jag bara är på besök och det var ju allt jag någonsin ville, att va normal. Efter att hästlivet las ner så ägnades inte en tanke åt detta, ingen nostalgi, ingen saknad, bara avsky och jag kände mig så lycklig och befriad! Då var det det bästa som hänt mig men på senare tid har en saknad, längtan och ett minne av hur fantastiskt tiden som ridtjej faktiskt varit <3 Jag har alltid saknat tävlingarna och hakingträningarna men nu saknar jag nästan det vardagliga lite, att gå runt i stallet och prata lite med folk, pussa en mjukmule litegranna och såklart att sätta på sin häst en fin butetsadel höhö! Och så hittade jag ju också ett par perfekta Röda ridbyxor idag som skrek på mig så nu måste jag börja rida igen! Det är lite drastiskt att köpa en ny häst så här hux flux, vad säger man till folk liksom? Ses nån dag om typ en månad eller två när jag kanske kan va ledig från stallet? Men ska kanske bli medryttare, helst på söderby så man kan återuppta kontakten med gamla stallvänner. Röda ridbyxorna vill ut och galoppera!! Nej men va fan nu kan jag ju inte skriva så här mkt om hästar, det är ju plågsamt värre för er. Jag ska läsa en bok, har börjat med Spill, en damroman, som trots att det är en damroman inte alls är så bra. I allafall inte ännu.. Ska nog börja med hundraåringen som försvann, den ska va kul! God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback