hihihihi

vad kul att jag skrivit att jag santa och lina ska till Max för det är inte sant! Mallan ska jju med också så klart! Vore lite udda annars kan man ju tycka hehe. Mallan har också listat sina drömdejter till Max idag:
 1. Lottens pojkvän Nils
 2. Santas mammas kille Patrik
 3. En polis (Santas eller Linas pappa)

Guuuu vad jag längtar! Funderar på vad jag ska göra hela dagen och har kommit fram till följande:
1. Promenad i väldigt snabb takt, så snabb att jag i bara farten blir av med en del överflödiga kilon.
2. Åka in till stan, stadsbiblioteket och plugga lite matte.
3. Gå på myrorna
4. Åka hem och fortsätta med mina photoshop-lektioner
5. Åka till Max

Igår bakade jag förresten en asagod och väldigt enkel äppelkaka. Hade man inte kunnat ana för några år sedan att det kunde vara så enkelt att vara huslig. Här är receptet (vill bara poängtera att min kaka inte ser ut som på bilden. Den liknar mer en hög med bajs):

Äppelkaka


Botten:

100 g smör eller margarin
2 dl socker
1 ägg
2 tsk bakpulver
4 dl vetemjöl
1 ½ dl mjölk

Fyllning:
2-3 äpplen
2 msk socker
½ msk kanel

1. Rör smör och socker. Tillsätt ägget. Rör sedan i bakpulver, sedan vetemjöl och sist mjölken. Rör snabbt ihop till en jämn smet. Häll i en smord bröad form.
2. Skala äpplen och skär i mindre klyftor. Blanda socker och kanel och rulla äppelklyftorna i det. Tryck ner äppelklyftorna i sockerkakan, den får gärna bli så fylld av äpplen som möjligt. Om det blir socker och kanel över - strö över kakan.
3. Grädda i 175-200ºC i nedre delen av ugnen, ca 45 minuter.
Servera ljummen med kall vaniljsås eller ät den kall utan tillbehör.

Man borde kanske ta sig en liten smakbit?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback