Planerar för framtiden

Har kikat runt på lite hus i Skåne för när jag blir författare måste jag köpa antingen ett litet gulligt gathus i typ Ystad eller så måste jag köpa en gammal skola nånstans på österlen eller i allafall behagligt nära vattnet/bokskog. Som författare MÅSTE man ha ett sånt hus, annars får man ju inte ro att skriva. Kan även tänka mig att hyra en fyr på en ö på Åland för att få skrivro.
Hittade i allafall den här softa skolbyggnaden för typ 6 mille

Här kommer jag förmodligen driva nåt slags pensionat, kanske t.om ha några hästar utanför fönstret och en stooooor ridbana med väldigt ljus sand. Kan även tänka mig att bara ha en ridbana, inga hästar men kanske ordna lite tävlingar ibland. Skolan kommer även rymma en ateljé där jag ställer mina böcker kanske eller så låter jag mina vänner ha utställningar där, Josse kan sy kläder och Sarre kan måla serier. Kommer bli underbart! Här kommer kanske även mitt och Malins framtida program "Malla cyklar" spelas in.
Malla cyklar är från början en bok men då även min och Mallans förträffliga program-idé!



Programmet börjar med att Mallan cyklar på uppfarten till huset på en liten röd trehjuling. Bakom trehjulingen hänger en flygande matta där alla vänner sitter. Själva programet går ut på att Malin och jag renoverar ett gammalt hus medans vi gästas av lite roliga vänner vi känner som då sitter i en soffa och tittar på och är allmänt roliga. I ett rum med stängd dörr ligger Malin läskiga storebror Bjärt och sover nästan hela tiden. Ibland kommer han ut och tar något och äter och är lite sur. Egentligen är Bjärt inte sur men vi kom på idén när vi var yngre och då hatade Bjärt mig och jag var rädd för honom. Programmet blir alltså en liten mix av talk show och äntligen hemma. Längtar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback