drömmar

ibland drömmer jag om att kunna spela något, ett instrument liksom, typ piano. Min mamma spelar piano och det är trevligt. Jag vill också kunna spela piano för min familj på julafton! Min pappa spelar gitarr och det är ju också trevligt. Min brorsa kan spela gitarr, klarinett, piano tror jag och typ munspel. Och så kan han sjunga också. Själv fick man följa efter i den musikaliske broderns fotspår och börja spela blockflöjt. Oftast försökte jag gömma mig när det var dags eller typ ha glömt blockflöjten hemma. Efter ett tag lyckades dock jag och Antonia "Tonan" tjata till oss att vi skulle få sjunga lite istället. Så där stod Tonan och jag och sjöng otroligt falskt ur en kareokee-maskin medans vår stackars lärare Ella-Britt försökte hålla humöret på topp. Jag brukar träffa Ella-Britt på min gamla skola där jag ibland jobbar men till skillnad från alla lärare, som jag alltid tror kollar på mig med blickar av beundran och med blickar som försöker säga att jag fått mvg på prov (vilket visserligen visat sig vara fel) så säger Ella-Britts blick mig något annan, den liksom tackar mig för att jag slutade sjunga i den där kareokee-maskinen och insåg min musikaliska begränsning. Istället brukar Ella-Britt fråga lite om min brorsa och hennes ögon ser lite mer beundrande ut då. Efter blockflöjten/sången ville mamma att jag skulle gå på tvärflöjt eller fiol men vad skulle man med en fiol eller tvärflöjt till när man var elva år och det fanns något som kallades hästar? Och en brun liten ponny som var tjock som en tunna men mjuk som en fåtölj att rida barbacka på och som hade den lenaste mulen i hela världen och den underbaraste galoppen av alla hästarna i hela stallet. Jessamina <3 Den sortens ovillkorslösa kärlek är så mycket bättre än någon tvärflöjt någonsin kommer kunna bli. Nu kan jag rida lätt och hoppa hinder istället för att spela instrument och det har visat sig vara lite lönande då min brorsa bett mig om ridlektioner och nu är han på ridläger i Kirgiztan eller typ turkmenistan. När man ska ut och rida i klippiga berg och exotiska slättar ja då kommer man inte särskilt långt med ett munspel!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback