Höhöhöhö

När jag ändå skrev lite om Sabo så kom jag att tänka på vårat underbara företag vi hade i gymnasiet. Vi gick nämligen Sam-ekonomi och då skulle man starta och driva ett ungdomsföretag under ett år. Jag, Sabo, Carina, Anton och Johan blev genast ett team vilket visade sig vara typ det största skämtet på denna jord. Efter mycket om och men och väldigt många, men tydligen dåliga, namnförslag från min sida så döptes vårat företag till Unna Dig UF vilket bara det gör denna story underbart underhållande. Jag vill dock poängtera att jag inte närvarade vid detta bestämande, mitt Våra bästa års-tittande gjorde det nämligen lite svårt för mig att delta vid alla viktiga beslut (för er som inte vet så går Våra bästa år enbart på dagarna vilket självklart ledde till att jag missade bitar eller snarare hela delar av skolundervisningen). Vill även poängtera att Sarah B´s företag hette Peach UF. Haha
Efter namnbestämandet så var det första vi gjorde att ordna en firmafest. Vi åkte till Askersund, söp ner oss och gick på den lokala puben och sen så besökte vi en chokladfestival och gick på en helt sjuk choklad-kurs.


Unna Dig UF in action på firmafesten

En Askersundsbo som vi polade med på puben

Två lesbiska damer som vi minglade en del med


Unna Dig UF, namnet klingar så himla vackert. Vad är det man ska unna sig undrar ni kanske nu? Jo det ska jag berätta för er att man nämligen jättegärna fick köpa korgar av oss som var fyllda med frukt och massvis med choklad och sånt där. Från början såg utformningen av korgarna rätt så trevlig ut men vi tröttnade med tiden och köpte typ 20 äpplen och la ner och sen slängde vi i lite hemsk choklad som vi köpt på lidl. För detta fick man alltså betala väldigt mycket överpris. Men något ska man väl unna sig som min mor brukar säga för att rättfärdiga onödig shopping!
Vi hade även prenumeranter (en) som fick korgar varje vecka. Tyvärr så tröttnade vi på det med och slutade helt enkelt leverera korgarna och sedan hörde dom aldrig mer ifrån oss. Tror inte dom var överdrivet nöjda med vår service... När året var slut så fick vi i allafall utdelning av vinsten, typ 130 spänn var. Lite surt eftersom många andra gick plus flera tusen....
Sen kommer vi då till det fantastiska projektarbetet som skulle hänga íhop med företaget. Vi skulle tillverka egen choklad vilket resulterade i att vi gjorde ett eget matlagningsprogram där Carina och jag smälter ner blockchoklad, häller i formar och sätter på en nöt. Helt fantastiskt! När vi sedan visade upp filmen så garvade vi så mycket att hela redovisningen blev förstörd. Vi fick IG. Men sen så redde det hela upp sig och vi fick ett G. Finns ingenting jag är stoltare över än detta år!

Kommentarer
Postat av: Anton

Vi äger ju!

2010-07-29 @ 13:29:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback