Stuck in London

Shit alltså detta är helt bananas! Igår så insåg vi att typ alla flyg var inställda från Heathrow men jag tänkte väl att det ordnar sig, vi åker till flygplatsen och där står en blond svensk flygvärdinna och säger att: det här hotellet sover ni på och så kommer ni tillbaka imorrn och så kommer ni flyga hem klockan blablabla. Men väl på flygplatsen där det rådde KAOS så insåg jag att det var dags att sluta vara den godtrogna svenska flickan och inse att Reinfeldt inte kommer skicka en helikopter efter mig. Fick även förklarat för mig att Om trafiken skulle komma igång idag så är planen ändå fullbokade och vi som skulle med de inställda planen skulle inte automatiskt komma med på ett plan och inga extra avgångar kunde sättas in. Just då insåg jag att vi kanske inte ens Skulle komma hem till jul :( men som tur var är man ju inte helt handlingsförlamad och rätt bra på att ordna omöjligheter så jag blev polare med en som jobbade som sa att om jag ens ville hem till jul skulle jag ta tåg till Frankrike. Lyckades iallafall fixa in mig backstage till ett fika rum för personalen och där fick jag låna en dator och kollade ALLA resvägar bort från den här ön, tåg, buss, färja, gåendes men det är kaos i hela landet, dom har liksom smmardäck.. Det här var typ Tyskland, andra världskriget och jag var en judinna som desperat försökte ta mig ut förbi stängda gränser. Hittade ett flyg till Riga iaf (från en öppen flygplats) så de tänkte vi ta och sen ta färja därifrån. Många verkade bara sitta och vänta på att det skulle öppna men det var ju typ 1000 svenskar som skulle hem med redan fullbokade plan och min vän visade mig bokningssystemet och det såg inte kul ut... Precis innan jag skulle boka Riga så blev plötsligt ett plan från Gatwick till Stockholm ledigt och jag tror att jag var lyckligt utvald av Gud och personalvännerna gratulerade mig! Så nu har vi iaf tickets hem ikväll men vågar inte lita på att vi kommer hem förrän jag står på svensk mark. Ni vet när Leo di vinner biljetter till titanic och är the luckiest son of a bitch in the world? Det kan va jag liksom om vi lyfter och sen störtar. Men om detta plan också är inställt så gömmer jag mig i Malin bayards sadelskåp och åker hem med lastbilen.

Kommentarer
Postat av: Jempa

Ser fram emot att se bilder på dig i Mallans sadelskåp tillsammans med hennes sadlar och några galna hästar i bakgrunden som har lockiga manar och hugger efter Mallan när de misstar henne för ett höstrå.

2010-12-20 @ 12:35:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback