Back to reality

Igår började jag på komvux (känner mig alltid lika lyckad när jag skriver att jag går på komvux). Sommarlovet är alltså slut och det suger ju balle om man säger så. Igår började webbdesign-kursen vilket verkar kul. Vi är bara två stycken vilket är ännu roligare. Funderar på att bli skitbra på att göra hemsidor och fixa iordning min redan befintliga adress silikonmorsan.se
En dålig grej är att världens bästa hemsida som jag gjorde med stor hjälp av Jempa för typ fem år sedan är borttagen. RIP hyrenkompis.3w.se Man kunde verkligen hyra allt där! T.om en mormor! Tycker att idén blev oförtjänt underskattad! Ni hör ju själva hur bra det är att kunna gå in på en hemsida och sen hyra allt ifrån en lillebror till ett helt kompisgäng!? Förövrigt försökte jag tvinga mamma och pappa att hyra in folk när jag skulle ta studenten så att vi skulle verka som en helt sjukt poppis familj. Dom vägrade men som tur var kom det rätt så många ändå :)
Får göra en ny hyrenkompis-hemsida när jag lärt mig lite mer om htmlkoder och skit. Vi behövde bara vara där i typ en halvtimme igår vilket var rart tycker jag. Läraren bor förövrigt på exakt samma lilla udde på Åland som mig. På sommaren alltså. Vi snackade lite sommar/ålandsminnen igår vilket självklart gjorde vetskapen om att sommaren är slut ännu hårdare. Men ingen idé att gå och gräva ner sig utan det är bara att gilla läget som min underbara hopptränare Haking jämnt sa.
Idag har jag varit på Matte C vilket var kul men var tvungen att trösta mig själv med lite plättar när jag kom hem. Man får det när man börjar skolan typ två veckor tidigare än alla andra. Min mormor var förövrigt helt sjukt bra på att göra plättar. Har aldrig smakat några som ens har varit i närheten av lika goda. Tyvärr så dog hon för typ 10 år sedan, något jag aldrig pratar om. Är inte ens säker på att jag pratat om henne sedan dess? Hon var nämligen väldigt mycket mer än en mormor så det svider lite och jag börjar gråta om jag tänker på henne. Jobbar helt enkelt på det sättet att jag trycker undan såna känslor. Helt sjukt egenligen att man när någon dör bara slutar att prata om den personen, man borde göra tvärtom så att minnet kan leva vidare mycket starkare!
Mallan och jag var förresten ute och löpte igår. Ni får själva välja om ni vill ta ordet löpte med en nypa salt eller inte. Sen åt vi middag med José och Mannica <3 Sötnosar
Funderar på att löpa bort alla pannkakor jag ätit nu eller kanske plocka blåbär?! Fast först ska jag läsa några sidor i en svinbra bok jag läser: 
 



För övrigt händer inte mycket, bor fortfarande kvar i flickrummet i Täby kbyn. Fast ska snart flytta men det är en helt annan historia. Ska förresten åka in till stan idag och träffa Mallan, Jullan, Manton och Mackan. Mitt drömgäng!


Kommentarer
Postat av: mallan

ska läsa den

2010-08-10 @ 16:13:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback