howdie cowboy

Jag bakar cheesecakes till min mamma. Hon ska ta med dom till jobbet på torsdag för det är hennes sista dag sen flyttar hon utomlands. Låter så himla exotiskt men tyvärr är det inte alls exotiskt. Åland liksom, så nära utomlands man kan komma.
Plus med att hon flyttar:
*Jag spenderar antagligen mer tid på ön som jag älskar mer än något annat på jorden
*Jag har FF ofta eftersom pappa också spenderar mer tid på Åland (han älskar Åland lika mycket som jag, nästan)
Minus-sidorna känns onödiga att ens börja tänka på, jag är bättre på addition och man ska ju tänka positivt :)
Men i allafall så bakar jag nu dom här kakorna. Åkte för att inhandla ingredienserna i Arninge, skulle se om jag sparade något på att åka dit istället för att gå till ICA.
Hade verkligen kunnat spara pengar på den här trippen för Willys är jättejättebilligt men tyvärr så ligger Beckers precis i närheten så jag tittade in där och köpte en burk med knallrosa målarfärg. Typ den här:



Så slutresultatet av min lilla forskning är att man inte sparar pengar på att åka till Arninge. I allafall inte jag.... Fast jag fick en liten bit av en sjukt snygg tapet som jag velat ha en tid. Fick tjata lite men jag är ju så himla rar så dom gav med sig. Och om man tänker efter så hade det ju kunnat vara så att jag först åkt till Arninge och handlat på Willys och sen typ imorrn åkt dit för att köpa färgen. Så slutresultatet är kanske ändå att jag sparade pengar? Framförallt om man räknar in tapetbiten! Borde åka dit oftare så mycket pengar som man sparar!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback