Här ligger jag och plågas



Såg att Lisa frågade vad jag skulle operera och svaret är, som flera redan vet: my boooobis.
Inte silikon även om jag alltid drömt om stora runda sillispattar. Har gjort ett bröstlyft, inte bara ur ett skönhetssyfte utan för att min fysiska förmåga blev nedsatt (och min psykiska). Är lite svårt att förklara det hela men man kan säga så här va att en mix av viktpendling (har ju vägt typ 20 kg mer), gravitationslagen och min jättetunna hud formade mina bröst till oigenkännlighet. Ja ni kan ju själva föreställa er hur det såg ut.
Oppen gick i allafall bra, tror jag :) Kom dit, fick ett eget soft rum med en skön säng, gick runt och chillade i morgonrock och och läste tidningar. Blev väldigt bra vän med en del sköterskor och frågade ut dom om det mesta så dom tyckte jag skulle jobba inom sjukvården. Är nýfiken på det mesta :) Det enda jobbiga som hände var att plastikkirurgen sa: " du är ingen liten tjej i dig själv så du ska inte ha små bröst". Tack liksom! Snacka om att jag kände mig fet. Grinade nästan lite på rummet och bestämde mig för att svälta men insåg sen att sådana tider är förbi. Tycker bara det är så himla onödigt av folk att kommentera andra, ingen ska väl behöva höra att man är fet? Framförallt inte när man är det... Dessutom tycker inte jag att skönhet och vikt hör ihop, det viktigaste är att man trivs med sig själv och mår bra. Utstrålning, karisma och att man gillar sig själv vinner alla gånger!
Men åter till operationen så fick jag då först avslappnande, helt sjuuuukt nice. Tror jag snackade på om allt möjligt då, var lite luddig. Sen minns jag ej mer men vaknade upp ur narkosen och grinade. Tydligen hade jag sagt att "min kompis tycker att jag är fet". Måste alltså drömt något om det här efter kirurgens uttalande.
Sen sov jag som en gris, sen kom mamma vid sju och jag sov fortfarande men drack även lite nyponsoppa (det bästa med att vara sjuk/opererad). Mådde svinilla så vi kom inte därifrån förran vid nio och då såg jag ut som ett vandrande lik. Sen återstod bara en hemsk hemsk hemsk bilresa där jag satt och spydde större delen av tiden. Kul? Svar nej!!!! Nu har jag bara sjukt ont i ryggen eftersom att jag ligger ner hela tiden. Kan inte stå för mina pattar gör ooooont. Den vänstra har svullnat jättemycket också och känns som en bomb. Smärta!
Kan snart berätta hur oppen gick till för den som vill veta men måste sova

Kommentarer
Postat av: Lisa

Nu blir jag lite orolig...mitt mål är ju 22 kg och mina är hängiga sen innan...Men skönt att höra att allt gick bra och att det gick att ordna :) Allt bra med resten av familjen?

2010-04-10 @ 21:20:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback