Alkoholisch

innan jag sammanfattar helgen som var underbart festlig tänkte jag ta upp en grej jag funderat på ett tag: Vad är grejen med föräldrar och sprit? Jag vet att det fanns alkohol även när morsan var ung så liksom vad hände? Har päron glömt bort vilken mängd som är normalt att dricka eller är tror dom bara att vi är dumma i huvudet och går på att 1 endaste öl är alldeles lagom för en blöt utekväll?! Häromdagen tog jag upp 2 öl från förrådet, ojoj här var det vältankat sa min mor och himlade med ögonen. Det är två öl sa jag varpå mamma sa att EN öl räcker för dig!!! Snark
CP´s mamma frågade en dag sin dotter:
-Hur mycket dricker ni när ni går ut?
-Ungefär 2 cider, svarar CattaP.
-VA klarar du av så mycket, undrar CP´s mor förskräckt!!??!?!?!?!
Hörde också en festlig historia om när Jullan var svinpackad i Grekland och spydde som en gris och Jullans softa morsa frågade Julia hur mycket hon hade druckit och Jullan svarar oärligt två öl och en bacardi breezer och svaret till Jullan blev följande:
-Du vet att du inte klarar av att dricka så mycket!

Verkligen tråkigt att alla är så lättpåverkade!
Mina egna kids ska pumpas fulla med alkohol redan i spädbarnsålder för att lära sig.

LÄSARFRÅGA: KLARAR CATTAP AV ATT DRICKA TVÅ CIDER?


Kommentarer
Postat av: Lisa Eriksson

Joo är inne för det mesta:P lisa[email protected]



Nä jag och dennis kommer redan på måndagen för vi måste åka hem redan på eller han måste det iaf :) När åker ni över?

2009-05-27 @ 09:29:56
Postat av: www.2tjejer1blogg.se

Var med och tävla.

Veckans snyggaste outfit, presentkort från H&M!



www.2tjejer1blogg.se

2009-05-27 @ 10:46:23
URL: http://www.2tjejer1blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback