framtiden

Jag har ju alltid vetat att jag ska bli sjukt rik när jag blir stor och tidigare har ju pengar varit lyckan nr 1 i mina ögon men nu börjar jag plötsligt tro att min högsta önskan att ha en egen pengabinge som Farbror Joakim, där jag kan bada i ett pengahav och räkna mynt från morgon till kväll, inte längre är en så stark önskan. Kan vara så att jag är lite mer som Kalle Anka, eller kankse typ Alexander Lucas då lyckan alltid är på min sida :) Anyway när jag stod och spelade golf igår började jag fundera på hur mycket lyckligare jag skulle känna mig om världens flottaste bil stod och väntade för att ta mig hem till världens största residens och jag hade fått allt jag velat ha!? Men liksom hallå hästar kommer alltid skita, bilar kommer, oavsett hur dyra dom är, bli skitiga och lyxhus kan också brinna ner! Det är ju trots allt mål och drömmar som motiverar mig att leva så det kommer bli lite tomt den dagen man ser sig omkring och har allt man vill ha! Utan mina enorma framtidsvisioner kan man ju lika gärna closa kistlocket redan nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback