Hjältar

Häromdagen var CP och jag ute och åkte lite bil. Meningen var att vi skulle gå till botten med det galna strömavbrottet som drabbat hela norrort och efter det hade jag även tänkt att vi skulle jaga spöken i skogen. Först drog vi till donken som såklart var stängt pga. strömavbrottet. Där träffade vi en etiopisk familj vars bil hade gått sönder och den gick verkligen inte igång. Pappan, som kunde lite engelska, ville ha numret till bärgningsbil och taxi men tyvärr fanns ingen mottagning eftersom alla nät var seppo. CP och jag tyckte så otroligt synd om dom här människorna som inte kunde svenska, knappt engelska, precis flyttat till ett främmande land och då till råga på allt hamnat i Norrtälje och dessutom hade dom två sjukt söta barn med sig som inget hellre ville än hem till sina sängar. Insåg att jag inte ens skulle kunna somna eftersom jag bara skulle tänka på den här stackars familjen som tvingas övernatta på en parkeringsplats i hägernäs och cp insåg väl typ samma sak och så körde vi dom hem till Norrtälje! Vi blev hjältar! Älskar oss <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback