Hallå där

Igår hade jag som ni alla kunnat läsa en trevlig kväll med min vän Crille Rådman. Vi satt i mitt växthus och lyssnade på 107,5 stockholms enda dansgolv och drack öl, rosévin och shottade fisherman. Sen körde jag hem Crilleboy2 på min cykel vilket var lite vingligt men ändå fint.
Imorse vaknade jag och mindes att jag drömt en hemsk dröm, jag, min brorsa Nickepicke och min barndomsvän från landet, Lisa (sjukt åskrädd), satt på vår övervåning när det började åska helt brutalt mycket. Världen hade aldrig sett något sådant tidigare!!!! AAAAHHH scary!! Plötsligt såg jag att blixten slagit ner i radhusen mitt emot vårt hus och hela längan brann ner och sen började vårt äppelträd brinna och ena husväggen så jag tog mina tre värdefullaste ägodelar från mitt rum: Katti, Storbar och min plånbok. Som tur var lyckades jag sen släcka elden med en vattenkanna samtidigt som jag fick lov att skrika till alla i familjen att hjälpa till.
Saknar förresten min pappa, vi hade några fina dagar på Åland ihop som vanligt efter midsommar. När morsan åker hem andas man ut och sen säger  vi samma sak till varandra varje år: Jaha nu har friden lagt sig och sen låter man bli att diska och plocka undan efter sig och så lever man på lördagskorvsmackor hela veckan om ingen granne/farmor bjuder på mat och sen måste man städa som en tok innan mamma kommer igen.
Spännande saker som händer på mitt land:
*Jag läser fantomen (alltid spännande)
*Varje tisdag kollar jag på morden i midsummer
*Det bor en tant i en stuga som är folkskygg och springer in och gömmer sig om man går förbi. Mer spännande kuriosa om "Maggan":
Hon är ca 70 år, likblek, cyklar 4 mil fram och tillbaka någon gång i veckan för att hälsa på sin pappa som är typ 100, har en gång pratat med min farmor, då hade dom bott grannar i ca 50 år och innan dess gått i skola ihop mm. Hon har även en jordkällare där hon (kanske) gömmer lik?!
*I en öde stuga bodde en gubbe som hängde sig i taket, nu kan man gå dit och skrämma upp sig eller läsa gamla tidningar från 1952.
*Alla är typ buksvågrar. Som när jag var i stan med två av mina vänner/pysslingar (systrar) och en kille åker förbi och jag sa: är inte det där ditt ex Matilda? och hon bara: jo och kajsas (andra systern)... Det här är ju lite konstigt i mina ögon, det är ju även 3 år emellan systrarna. För the Maraki sisters är det här vardag, jag vet, men liksom vi normala kan ju reagera lite. Kajsa var även ihop med en kille vid namn Stefan och när dom gjort slut fick hon reda på att dom var släkt. Spooky
*En av dom mest extrema grannarna, går oftast runt i en stor hatt med ett myggnät över hela ansiktet som man spänner runt halsen eller som på hennes 50-års fest dit alla kom uppklädda: långkalsonger och stickekofta eller som den gången Kajsa fick skjuts med henne hem och hon var klädd i en morgonrock och förklarade sitt klädval med att hon hade varit inne i stan. Hon håller i allafall på att släktforska och kom farande som en galning och skrek att vi tydligen var släkt. Jippie
*Ibland hittar man spännande tidningar i återvinningsstationen. Typ en tre dagar gammal expressen eller Damernas värld från 2005.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback