tjaba tjena allihopa everybody

Idag får man nästan tilldela en guldstjärna till sig själv eftersom att jag har jobbat heeeeeeela dagen. Var och åkte skridskor på förmiddan, tyvärr var även två äldre kvinnor som jobbar på skolan med. Den ena av dom är väldigt märklig, brukar komma instormande hos oss och typ hysteriskt fråga hur e-mail stavas och sen bara bete sig allmänt märkligt för att sen gå därifrån utan att säga ett ord. Under skridskoåkningen såg hon det tydligen som min uppgift att lyssna på hennes återberättelse av hennes söndag i väsjöbacken. Väldigt intressant!
Den andra kvinnan, som jag förövrigt börjar gilla så mycket att hon nästan räknas som en personlig favorit, brukar oftast beklaga sig över hennes framtid som pensionär, hon tycker tydligen att jag borde vara väldigt väl införstådd i hur det är att leva som pensionär i dagens samhälle. Känner mig väldigt orolig, måste börja pensionsspara!!!
Ungarna på den här avdelningen är ju typ inte ens hälften så roliga eller vilda som mina vanliga kids men söta ändå :)

På vägen hem, uppför en väldigt brant backe, såg jag en stackars tant som släppade på en väldigt tung vagn och knappt tog sig fram 1 cm. Insåg att jag var tvungen att ställa upp och dra den här vagnen för annars hade jag varit en väääldigt hemsk medmänniska. Det är nu Gud har blandat sig i leken och bestämt sig för att förgylla min dag! Kvinnan var liksom från tyskland och hade genomlidit andra världskriget och hela köret!!!!!! Hann ställa en massa frågor till den här livs levande andra världskriget-överlevaren och plötsligt spelade det ingen som helst roll att det tog ca 25 minuter att gå upp till min gata. Happyhappy :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback