Hårda tider

Började göra ett pepparkakshus lite tidigare ikväll. Ångrar mig väldigt mycket! Önskar att jag aldrig fått idén för då skulle mitt finger slippa värka så fasligt. Hände en liten olycka, det var nämligen så att jag först tänkte limma ihop hela bygget med hjälp av Karlssons klister (tips från en äldre och erfaren kollega) men då kom min pappa och tyckte att det skulle vi absolut inte göra för han tyckte att Nisse kunde komma hem till oss och äta upp det så vi behövde använda oss av ätbart sockerlim. Jag försökte intyga min far om att det inte spelar någon roll för Nisse känner ändå inte smaken av klistret och om han nu skulle göra det skulle han tycka att det var gott. Men då kom mamma och sa att man kunde dö så då tvingades jag smälta socker i en kastrull och sen bränna alla mina fingrar. Skrek av smärta och grät av utmattning. När mitt ena finger svullnat upp till en ballong (av en värmeblåsa) gav jag upp och har nu limmat fast rätt mycket fast hela huset är inte klart. Kanske imorrn! Den som lever får se....


Minns förresten när mallan och jag gjorde fregatten i pepparkakshus-upplaga. Och Shehabs mamma. Täbys enda turrefamilj :)

Kommentarer
Postat av: Nisse

Haha! Lovar att min mage skulle klara lite lim också.. men ska inte ljuga när jag säger att jag gillar sockerlim mer!

2009-12-16 @ 22:35:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback